Kalendář akcí

Listopad

6. listopad

Škola, jazyk, literatura 2019

  • datum: 6. listopad 10 h
  • místo: CS-502
  • formát: Studentská vědecká konference
  • pořadatel: KBO PF UJEP
  • kontakt: PhDr. František Čajka, Ph.D. ()
  • cílová skupina: studenti bakalářských, magisterských a doktorských programů. Tematické okruhy: dějiny a současný stav školství; vývoj a současný stav jazyka a literatury.
6. listopad

Jak psát disertační práci I. aneb Lingvistická analýza literárního textu jako prostředek pro interpretaci terminologicko-konceptuálních pojmů současné teorie vyprávění

  • datum: 6. listopad 15 h
  • místo: CN-440
  • pořadatel: Mgr. Vladimír Trpka, Ph.D.
  • kontakt: KBO PF UJEP / Anotace: Přednáška se bude věnovat metodologickým otázkám a praktickým postupům psaní disertační práce založené na obsáhlé materiálové základně z beletristických textů. Jak stanovit korpus textů, jak postupovat během čtení, jak vypisovat, indexovat, anotovat a komentovat pasáže se sledovanými jevy a jak induktivním postupem vytvářet příslušné významové pole literárněvědného pojmu, to jsou základní témata, na které se zaměří úvodní část přednášky. Ve druhé části autor představí svoje zkušenosti s psaním textu disertační práce v časovém vytížení.
  • cílová skupina: studenti oboru Teorie vzdělávání v bohemistice
8. listopad

Pořad o vzniku Máchova Máje – přednáška dr. Charypara z AV ČR

  • datum: 8. listopad od 12:00 h
  • místo: uč. 227
  • formát: přednáška
  • pořadatel: KBO PF UJEP
  • kontakt: Jiří Koten ()
  • cílová skupina: studenti a zájemci o Máchovo dílo
20. listopad

Jak psát disertační práci II. aneb Aktuální trendy literární vědy jako podněty pro literární výchovu

  • datum: 20. listopad 15 h
  • místo: CN-440
  • web: https://www.pf.ujep.cz/wp-content/uploads/2019/11/KBO_Setkani_s_doktorandy_II.jpg
  • pořadatel: Mgr. Jiří Koten, Ph.D.
  • kontakt: KBO PF UJEP / Anotace: Přednáška s navazující diskusí se zaměří na soudobé trendy literární vědy, které by mohly obohatit paradigma literární výchovy. Přednášející představí některé literárněvědné teorie (projekt diskurzivity v literární historii, diachronní poetiku ad.), které problematizují koncept literárního vývoje / příběhu literatury, pokusí se nastolit diskusi, je-li vůbec produktivní vyučovat literaturu v její chronologii, a to včetně návrhů možných alternativ. Zároveň dojde na módní trendy v literární vědě, z nichž některé by mohly představovat inspiraci pro učitele na ZŠ a SŠ.
  • cílová skupina: studenti oboru Teorie vzdělávání v bohemistice