
Letní škola výtvarné výchovy
Katedra výtvarné kultury PF UJEP v Ústí nad Labem vás zve na vzdělávací, poznávací a zážitkovou letní školu, která bude probíhat od pondělí 18. 8. do čtvrtka 21. 8. 2025 v prostorách Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (registrační formulář).
O čem je Letní škola výtvarné výchovy
Akce je určená pro učitelky a učitele výtvarné výchovy na všech stupních škol a ZUŠ. Je míněna jako doplňující vzdělání v oboru výtvarná výchova a výtvarné umění, které probíhá zábavnou formou ve dvou skupinách v průběhu jednoho týdne (od pondělí do čtvrtka).
Čekají vás kratší přednášky o našem oboru výtvarná výchova a o výtvarném umění jak aktuálním tak o umělecké historii regionu, přijedou se vám osobně představit významní čeští umělci. Zažijete výtvarné ateliéry, po dlouhé době si namalujete obraz, dotknete se zážitku s akcí a performancí a budete tvořivě kombinovat výtvarné techniky a materiály.
Jeden večer chceme věnovat diskusi, sdílení zkušeností, radostí i starostí učitele výtvarné výchovy.
Co Vás čeká na Letní škole výtvarné výchovy 2025
Tématem letošního ročníku letní školy jsou interdisciplinární přesahy výtvarné výchovy. Jednotlivé ateliéry, workshopy a přednášky budou zaměřeny na příbuzné umělecké obory (literatura, tanec, film, divadlo…) a jejich zapojení do hodin výtvarné výchovy, ale i na další disciplíny, např. environmentální výchovu. Část programu bude pro všechny účastníky společná, část bude dělena do dvou paralelních skupin.
Proč se na letní školu přihlásit?
Nápad a chuť nabídnout učitelkám a učitelům výtvarné výchovy prostor, ve kterém by si mohli znovu oživit „výtvarku“ a dozvědět se, jaké jsou novinky v oboru, vzájemně se poznat a ještě si to všechno užít, vznikl na katedře výtvarné výchovy asi před šesti lety. Dotáhnout jej k realizaci chtělo značné morální úsilí, sveřepou odhodlanost a pořádný kus asertivity.
Uvědomujeme si, že učitelství je nesmírně náročné povolání a pro každého pedagoga jsou prázdniny „posvátným územím“, kam mohou vstupovat jen milé a příjemné věci, a proto vám chceme poskytnout naše vědomosti, znalosti a dovednosti zábavně, radostně a bez tlaku na výkon.
Přejeme si, abyste si čas s námi užili podobně jako aktivní dovolenou, abyste se obohatili a na konci kurzu odjížděli nabití nejen novinkami v oboru, ale také pozitivním myšlením a přínosnými zážitky. Naším cílem je propojit vás, aktivní učitele, v přátelskou a spřízněnou komunitu, která může mít trvání jen jeden týden. Zda zůstanete v kontaktu i déle, bude záležet jen na vás.
- Kurz se uskuteční nejen v prostorách Katedry výtvarné kultury, v budově PF UJEP v Ústí nad Labem, České mládeže 8.
- Cena za lektorné a výtvarný materiál: 4.500 Kč.
- Podrobný program naleznete níže (změna programu vyhrazena).
- Možnost samostatně si zajistit ubytování na kolejích UJEP.
- Možnost zajistit obědy v areálu PF UJEP, nebo se individuálně stravovat v blízkém okolí.
- Akce je akreditovaná MŠMT, absolventi získají osvědčení o absolvování průběžného vzdělávání (získání certifikátu je podmíněno aktivní účastní na celém kurzu, více informací k akreditaci ZDE).
- Fotografie z minulých ročníků naleznete na facebookovém profilu Katedry výtvarné kultury PF UJEP.
Jak zaplatit lektorné za kurz?
Zaplacení kurzu je možné dvěma způsoby:
- Zažádáním o fakturu.
- Platbou převodem (samoplátci).
V obou případech je však nutné nejprve se zaregistrovat prostřednictvím registračního formuláře. Bližší informace k platbě budou poté registrovaným účastníkům upřesněny e-mailem, do té doby lektorné neplaťte!
Kontakt
email: letniskola@kaveka.cz
Program
Čas | Místo | Aktivita | Lektor či garant |
9.00—9.30 | vstupní hala (u schodů) |
Oficiální zahájení | organizační tým letní školy |
9.30—10.50 | CS-021 | Workshop: Tužka v ruce, tělo v pohybu | MgA. Jan Prošek, Ph.D. |
Workshop se zaměřuje na rozšířené možnosti využití kresby jako základního prostředku výtvarného vyjádření i na různorodé formy kresebného záznamu v nových médiích. Účastníci se seznámí s tvorbou autorů, kteří skrze kresbu zkoumají vlastní prožitek, a prostřednictvím praktických cvičení si sami vyzkouší, jak může být kresba nejen výsledkem, ale i prostředkem osobní zkušenosti a výrazu. | |||
10.50–11.00 | — | Pauza | |
11.00—13.00 | CS-021 | Workshop: Kulturní jevy pro školu 21. století | doc. Mgr. Jiří Koten, Ph.D. |
Workshop se zaměří na soudobé poznání uměleckých směrů 19. a 20. stol. (např. romantika, biedermeier, realismus, naturalismus, symbolismus, impresionismus, avantgarda, surrealismus), a to optikou intermediálních souvislostí mezi literaturou a výtvarným uměním. Současný přístup je založen na kritice tradičního pojetí, které „střídání“ směrů vykládalo jako petrifikaci a aktualizaci jednotlivých stylů. Inovativní pojetí představuje jevy jako pulzující pole, také jako slitiny poetik, všímá si i protikladných příznaků. Důraz nebude kladen jen na teorii, ale zvláště na možnosti jejího zprostředkování ve školním pojetí. | |||
13.00—14.30 | — | Pauza na oběd | — |
14:30–16:30 | CS-021 | Workshop: Jak propojit výtvarnou a filmovou výchovu v rámci běžné výuky na základní škole | Mgr. Zuzana Havelková, Mgr. et Mgr. Petr Pláteník |
Workshop nabídne inspiraci, jak pracovat s obrazem, pohybem i vizuálním vyprávěním tak, aby žáci lépe porozuměli světu kolem sebe a vyjádřili své vlastní myšlenky a pocity. Účastníci se seznámí s přístupy, které podporují tvořivost i schopnost reflexe a zaměří se na metody, které si filmová a audiovizuální výchova „vypůjčuje“ od výtvarné výchovy (např. skládání barev a optické iluze). | |||
16.30—17.00 | — | Pauza | — |
17.00—18.40 | CS-021 | Přednáška současného umělce | doc. MgA. Pavel Kopřiva, Ph.D. |
Autor představí svou konceptuální tvorbu, která zahrnuje kromě instalací a multimediálních objektů také práce vyznačující se reflexí různých technologií a designu, které posouvá do kategorie výtvarného umění. Často také pracuje s fotografií a videoartem. Ve svých dílech operuje s fikcí, záhadami a mystifikací, ironizuje a podrobuje společenské jevy a události kritice. V jeho mnohdy esteticky a designově dokonalých dílech je skrytý sarkastický podtext a apel na demaskování mocenských strategií systému. |
Čas | Místo | Aktivita | Lektor či garant |
08.30—10.15 | CS-021 | Přednáška: Výstavní projekty v postmediální době Promíchání staro- a novo-mediálních postupů |
doc. Mgr. Kateřina Dytrtová, Ph.D. |
Přednáška seznamuje s interdisciplinárně stavěnými výstavními projekty ze zimního semestru roku 2024 v Městské knihovně, kde byla představena Ostravská scéna, v Rudolfinu, kde vystavoval A. Gormley spolu s architektkou Melkovou, a také s projekty z letního semestru 2025, a to zejména s výstavou Poetics of Encryption v Rudolfinu. Interpretace výstav bude rozšířena o geneze staromediálních strategií, na které projekty navazují, a doplněna návrhy studentských návrhů tvorby vyplývající z těchto projektů pro edukativní praxi. Návrhy vznikly v předmětu přednášející v zimním a letním semestru roku 2024/25. | |||
10.15–10.30 | — | Pauza | — |
10.30—13.00 | CS-021 | Ateliér: Příroda jako inspirace ve výtvarné výchově (skupina A) | Mgr. Valérie Kočí |
V rámci ateliéru se účastníci zaměří na propojení environmentálních témat s výtvarnou výchovou prostřednictvím rozmanitých výtvarných přístupů a způsobů vyjádření. Vyzkouší si práci s přírodními materiály, kreativní interpretaci přírodních procesů a využití moderních nástrojů v uměleckém zpracování tématu. Většina aktivit proběhne ve venkovním prostředí, které se stane přímým inspiračním zdrojem i aktivní součástí tvorby. Workshop nabídne inspiraci, jak inovativně a tvořivě začleňovat environmentální témata do výuky výtvarné výchovy. | |||
CS-022 | Ateliér: Hranice (skupina B) | prof. akad. mal. Mgr. Martin Velíšek, Ph.D. | |
Tam, kde končí výtvarná výchova (pokud někde končí), začíná jazyk, matematika, fyzika nebo třeba chemie. A naopak. Situace na hranicích, inspirace odjinud jsou tím, co může výtvarnou výchovu oživit. Překračování hranic nejrůznějšími směry vede k vědomí souvislostí, analogií a současně též k vnímání jedinečnosti a specifik. Výtvarný blok bude mít sice jedno ústřední téma, ale řadu různých formálních výstupů. | |||
13.00—14.30 | — | Pauza na oběd | — |
14.30—17.00 | CS-021 | Ateliér: Hranice (skupina A) | prof. akad. mal. Mgr. Martin Velíšek, Ph.D. |
CS-022 | Ateliér: Příroda jako inspirace ve výtvarné výchově (skupina B) | Mgr. Valérie Kočí | |
17-00—17.10 | — | Pauza | — |
17.10—19.00 | CS-021 | Diskusní večer | Mgr. Miloš Makovský, Ph.D. |
Jaké jsou Vaše zkušenosti s interdisciplinárními přesahy výtvarné výchovy? Co se Vám v praxi osvědčilo a co naopak selhalo? Do jakých vzdělávacích oborů nejraději přesahujete a proč? Moderovaná diskuse je prostorem pro sdílení Vašich zkušeností z praxe, ale i pohledů a názorů pozvaných hostů, kteří se na výtvarnou výchovu dívají z „druhého břehu“ a přesahují do ní z jiných oborů. |
Čas | Místo | Aktivita | Lektor či garant |
9.30—10.45 | Cisterciácký klášter Osek | Prohlídka kláštera s průvodcem zahrnující návštěvu klášterního kostela Nanebevzetí Panny Marie, křížové chodby a kapitulní síně konventu. | |
11.00—13.15 | Cisterciácký klášter Osek | Workshop: Jak na zprostředkování architektury ve výtvarné výchově (skupina A) | Mgr. et MgA. Dagmar Myšáková, Ph.D. |
Jak zařadit architekturu jako téma výtvarné výchovy a inspiraci pro vlastní tvorbu žáků? Na tuto otázku budeme společně hledat odpovědi prostřednictvím konkrétního příkladu workshopu vycházejícího z metodických postupů galerijní animace. Ta však nebude probíhat v prostorách výstavní instituce, ale v areálu cisterciáckého kláštera Osek. Předmětem zprostředkování nebude individuální uměleckého dílo, ale sama architektura. | |||
Workshop: Taneční seminář „Pohyb a obraz“ (skupina B) | BcA. Kateřina Pechová | ||
Workshop je zaměřen na propojení výtvarného a tanečního oboru s důrazem na vnímání prostoru, kompozice a vizuální estetiky pohybu. Účastníci se seznámí s možnostmi využití kostýmu nejen jako estetické složky tanečního projevu, ale také jako rekvizity a pedagogické pomůcky, která rozvíjí imaginaci a podporuje tvořivý přístup k pohybu. Pohyb tanečníka bude chápán jako vizualizace prostoru, obrazu a příběhu, přičemž prostorová orientace a práce s dynamikou těla vytvoří základ pro vytváření pohybových kompozic v prostoru. Seminář nabídne inspiraci, jak propojit fyzické vyjádření s výtvarným vnímáním prostředí a jak skrze tělo vytvářet živé obrazy, které ožívají před očima diváků. | |||
13.14—14.45 | — | Pauza na oběd | — |
14.45—17.00 | Cisterciácký klášter Osek | Workshop: Taneční seminář „Pohyb a obraz“ (skupina A) | BcA. Kateřina Pechová |
Workshop: Jak na zprostředkování architektury ve výtvarné výchově (skupina B) | Mgr. et MgA. Dagmar Myšáková, Ph.D. | ||
19:00 | Veřejný sál Hraničář | Společné neformální setkání účastníků a lektorů kurzu | — |
Čas | Místo | Aktivita | Lektor či garant |
08.30—10.15 | CS-021 | Přednáška: Dialogy: věda a umění | PhDr. Iva Mladičová, Ph.D. |
V přednášce budou prezentovány příklady uměleckých děl současných autorů tematizující vědecké poznatky či principy a současně budou zmíněny příklady vědeckých přístupů, které se inspirují uměleckou imaginací. Budou nalézány průniky kreativity obou prostorů. Pomezí umění a přírodních věd bylo doposud věnováno již mnoho umělecké či vědecké pozornosti, budou proto prezentovány i výsledky průzkumu a úvah řady českých i zahraničních autorů/autorek. | |||
10.15–10.30 | — | Pauza | — |
10.30—12.30 | CS-021 | Ateliér: Výtvarná a dramatická výchova (skupina A) | Mgr. Taťána Mádlová |
Jak v hodinách výtvarné výchovy zapojit také výchovu dramatickou? Jak tyto dva zdánlivě odlišné obory propojit? Jak mohou žáci díky literárně-dramatickým postupům prožít svět výtvarného umění? Pojďme spolu zkoumat, objevovat, zkoušet, … Zkrátka si užít spojení výtvarky a dramaťáku. | |||
CS-022 | Ateliér: (skupina B) | Mgr. Miroslav Hašek, Ph.D. | |
12.30—14.00 | — | Pauza na oběd | — |
14.00—16.00 | CS-022 | Ateliér: (skupina A) | Mgr. Miroslav Hašek, Ph.D.. |
CS-021 | Ateliér: Výtvarná a dramatická výchova (skupina B) | Mgr. Taťána Mádlová | |
16.00—16.30 | bude upřesněno | Společná reflexe kurzu | organizační tým letní školy |
16.30—17.00 | bude upřesněno | Slavnostní ukončení, certifikáty, focení |
Změna programu vyhrazena.
Lektoři
doc. Mgr. Kateřina Dytrtová, Ph.D.
Pracuje na Katedře dějin a teorie umění Fakulty umění a designu a na Katedře výtvarné kultury Pedagogické fakulty UJEP Ústí nad Labem. Zaměřuje se na otázky zprostředkování umění, tvorby významu ve vizuální oblasti a zakotvení problematiky edukace v teoriích vizuálních oborů. Doktorská studia byla zaměřena na komparaci vizuálních a hudebních oborů.
Mgr. Zuzana Havelková
Je učitelkou 1. stupně na ZŠ Duhový svět v Kladně. Je členkou tvůrčí pracovní skupiny oboru Filmová/audiovizuální výchova při Národním pedagogickém institutu a členkou Pedagogického kabinetu Asociace pro filmovou a audiovizuální výchovu. Podílí se také na přípravě metodiky audiovizuální výchovy pro NIPOS.
Mgr. Miroslav Hašek, Ph.D.
Vystudoval Ateliér digitálních médií u Michaely Thelenové na Fakultě umění a designu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně a na této univerzitě také obor Výtvarně edukativní studia na Katedře výtvarné kultury Pedagogické fakulty. V roce 2011 se stal laureátem studentské Ceny EXIT. Na FUD vystudoval také doktorské studium v oboru Vizuální komunikace. V současné době působí na Katedře výtvarné kultury PF UJEP. Tvorba Miroslava Haška citlivě reflektuje otázky současného vizuálního umění. Autor se snaží hledat univerzální pravdu, ale zároveň si uvědomuje nemožnost a utopičnost celého procesu. Jeho vyjadřovacími prostředky jsou videoart, fotografie, instalace, objekty a kresba. Nebrání se experimentovat s formou, přestože je prvotní idea v jeho tvorbě nadřazena nad formu.
Mgr. Valérie Kočí
Vystudovala obor Učitelství výtvarné výchovy pro druhý stupeň základních škol na Katedře výtvarné kultury PF UJEP v Ústí nad Labem. V současné době pokračuje v doktorském studiu v oboru Teorie výtvarné výchovy na téže katedře, kde také vyučuje a zastává funkci sekretářky katedry. Již druhým rokem působí jako učitelka výtvarné výchovy v rámci Přípravné estetické výchovy na ZUŠ Evy Randové v Ústí nad Labem, kde pracuje s dětmi ve věku 5–7 let. V minulosti se aktivně podílela na edukativních programech, dětských stážích a projektových dnech pořádaných KVK PF UJEP.
doc. MgA. Pavel Kopřiva, Ph.D.
Vystudoval Vysokou školu uměleckoprůmyslovou v Praze v ateliérech Jiřího Harcuby a Adély Matasové, kde také v roce 2004 absolvoval doktorské studium. Jeho konceptuální tvorba zahrnuje kromě instalací a multimediálních objektů také práce vyznačující se reflexí různých technologií a designu, které posouvá do kategorie výtvarného umění. Často také pracuje s fotografií a videoartem. Ve svých dílech operuje s fikcí, záhadami a mystifikací, ironizuje a podrobuje společenské jevy a události kritice. Kromě mnoha českých renomovaných galerií vystavoval například v Gallery Spaces v americkém Clevelandu. Do roku 2003 působil jako asistent v Ateliéru konceptuální a intermediální tvorby na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze a od roku 2007 vede ateliér Interaktivní média na Fakultě umění a designu v Ústí nad Labem. Působí také jako ředitel Střední uměleckoprůmyslové školy sklářské Kamenický Šenov.
doc. Mgr. Jiří Koten, Ph.D.
Pracuje jako docent dějin a teorie české literatury na univerzitách v Ústí nad Labem a v Liberci, dlouhodobě působil také v Ústavu pro českou literaturu AV ČR. Napsal 2 samostatné monografie o řečových aktech v literárním vyprávění, dále řadu příspěvků do tuzemských i zahraničních prací o literatuře různých epoch. Zasedal v porotách literárních cen (Státní cena, Magnesia Litera, Cena Jaroslava Seiferta), příležitostně píše i literární literární kritiky a básně.
Mgr. Taťána Mádlová
Od malička je „sociál“ a když začala chodit na dramaťák, byl jasno: Našla si obor jak ušitý přímo pro ni – Sociální pedagogika a volný čas, specializace dramatická výchova (MU Brno). Po rodičovské se na ni opět usmálo štěstí a hned nastoupila jako učitelka literárně-dramatického oboru v ZUŠ Evy Randové v Ústí nad Labem, kde působí již 13 let. V tomto podporujícím a kreativním prostředí učí děti ve věku 5–19 let, vede tzv. šablony a účastní se mezinárodních projektů. Zkrátka si žije svůj sen. 🙂
Mgr. Miloš Makovský, Ph.D.
Vystudoval obory Učitelství výtvarné výchovy pro ZŠ, SŠ a ZUŠ a Teorie výtvarné výchovy na Katedře výtvarné kultury PF UJEP, kde nyní působí jako odborný asistent. Zaměřuje se zejména na galerijní pedagogiku a na tvorbu didaktických materiálů. Šest let působil jako pedagog na Základní umělecké škole. 2008–2017 byl redaktorem a grafikem Literárně kulturního časopisu H_aluze. Ve volném čase se zajímá o knižní a časopiseckou úpravu, typografii a ilustraci.
PhDr. Iva Mladičová, Ph.D.
Historička umění, kurátorka. V letech 1983–1989 absolvovala Přírodovědeckou fakultu Univerzity Karlovy v Praze a v letech 1999–2006 Dějiny výtvarného umění na Filozofické fakultě UK v Praze. Pro Národní galerii v Praze připravila monografii a retrospektivní výstavu Jana Kotíka (2011, 2013), je spoluautorkou knihy rozhovorů Působit, klást překážky, vyjít vstříc (s J. Géringovou a D. Myšákovou, 2016), publikace Socha 2 AVU / 1990–2016 Demartini – Zeithamml (s M. Immrovou, 2017) nebo např. editorkou monografie Vojtěch Míča. Gesto, otisk, paměť (2019). Od roku 2012 je kurátorkou Galerie Dům v Broumově, od roku 2015 kurátorkou výstavního prostoru Výklady AXA v Praze a paralelně připravuje výstavy pro řadu státních i soukromých galerií. Od roku 2013 přednáší dějiny výtvarného umění 20. stol. a současnosti na Univerzitě J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, od roku 2015 vede seminář Sochařství 20. a 21. stol. na Akademii výtvarných umění v Praze.
Mgr. et MgA. Dagmar Myšáková, Ph.D.
Vystudovala Výtvarně edukativní studia na Katedře výtvarné kultury Pedagogické fakulty Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem a Kurátorská studia na Fakultě umění a designu téže univerzity. V roce 2018 absolvovala doktorské studiu na Katedře výtvarné kultury PF UJEP, obor Teorie výtvarné výchovy, kde v současné době působí na pozici odborné asistentky. V minulosti spolupracovala s Galerií Emila Filly a Domem umění Ústí nad Labem jako galerijní pedagog. Působila také jako učitel výtvarného oboru na Základní umělecké škole Evy Randové v Ústí nad Labem. Je autorkou knihy Myslet na diváka: Výstava jako prostředí informálního učení. Publikuje texty zaměřené na oblast galerijní pedagogiky a zprostředkování umění.
MgA. Jan Prošek, Ph.D.
Studoval v Ateliéru performance pod vedením Tomáše Rullera, absolvoval stáž v ateliéru Malby Martina Mainera a vystudoval doktorský studijní program FUD Vizuální komunikace. Je odborným asistentem KVK PF UJEP a asistentem v ateliéru Interaktivních médií FUD UJEP. Hlavním oborem jeho zájmu je akční a vizuální tvorba vztahující se především k osobnímu prožitku jedince a skrze něj poukazuje na důležitost osobnosti při čtení a tvorbě uměleckého díla. Jako prostředek k tomuto konání využívá základních smyslových vztahů mezi pozorovatelem a objektem, které staví do krajních situací a tím vytváří prostor pro vlastní zkušenost a poznání osobních možností „umělce“. Je spoluautorem publikace Dokumentace umění.
BcA. Kateřina Pechová
Vystudovala Střední pedagogickou školu a poté Katedru tance na Akademii múzických umění v Praze. Ve své pedagogické práci se zaměřuje na přirozený pohybový rozvoj, prostorové vnímání a propojení výtvarných a tanečních principů. Ve výuce klade důraz na vnímání těla v prostoru, práci s rekvizitou a kostýmem, které využívá jako estetické prostředky i jako pedagogické pomůcky podporující představivost, vyprávění příběhu i rozvoj technických dovedností. Působila jako pedagog tanečního oboru na ZUŠ v Ústí nad Labem a v současnosti vyučuje na ZUŠ v Litoměřicích, kde pracuje především se žáky v rámci školního vzdělávacího programu. Pravidelně se účastní seminářů pro taneční pedagogy a příležitostně lektoruje i mimo školní prostředí – například ve studiu Fri.da v Děčíně nebo v rámci Celostátní přehlídky scénického tance v Kutné Hoře.
Mgr. Petr Pláteník, Ph.D.
Vystudoval učitelství druhého stupně (český jazyk a literatura a občanská výchova) na PF Univerzity Palackého a bohemistiku a filmovou vědu na FF Univerzity Palackého. Je externím spolupracovníkem Asociace pro filmovou a audiovizuální výchovu, která usiluje o větší prosazení filmové výchovy na českých školách. Několik let pracoval jako externí spolupracovník Českého rozhlasu na pozicích korektor, webeditor a autor textových i rozhlasových příspěvků. Jako filmový publicista přispívá texty nejčastěji do internetového portálu A2larm a oborového magazínu Film a doba.
prof. ak. mal. Mgr. Martin Velíšek, Ph.D.
Vystudoval malbu a konceptuální tendence na Akademii výtvarných umění v Praze. Věnuje se volné tvorbě, publikační a pedagogické činnosti. Třicet let pedagogicky působil na ZŠ, ZUŠ, středních grafických školách, gymnáziu a několika vysokých školách. V současné době vyučuje na Katedře výtvarné kultury Pedagogické fakulty UJEP. Je též členem Odborné rady NIPOS-ARTAMA pro výtvarné aktivity dětí a mládeže. V pedagogické praxi se věnuje kresbě, malbě a grafice. Spolu s prof. Miroslavem Petříčkem i samostatně vydal řadu textů, které se zabývají teorií a dějinami výtvarného umění.