Studium
Nabízené programy
Kvalifikační práce
Státní závěrečné zkoušky
Opory a metodické materiály
Materiály ke studiu
Přehled otevíraných studijních programů pro akademický rok 2026/2027
Bakalářské studijní programy:
Název programu: Sociální pedagogika
Délka studia: 3 roky
Forma studia: prezenční studium / kombinované studium
Titul: Bc.
Přijímací zkouška: písemný test Nejvyšší počet přijímaných do studijního programu (prezenční forma): 30
Nejvyšší počet přijímaných do studijního programu (kombinovaná forma): 40
Název programu: Speciální pedagogika – intervence
Délka studia: 3 roky
Forma studia: prezenční studium / kombinované studium
Titul: Bc.
Přijímací zkouška: písemný test Nejvyšší počet přijímaných do studijního programu (prezenční forma): 30
Nejvyšší počet přijímaných do studijního programu (kombinovaná forma): 40
Navazující magisterské studijní programy:
Název programu: Sociální pedagogika
Délka studia: 2 roky
Forma studia: prezenční studium / kombinované studium
Titul: Mgr.
Přijímací zkouška: písemný test Nejvyšší počet přijímaných do studijního programu (prezenční forma): 30
Nejvyšší počet přijímaných do studijního programu (kombinovaná forma): 40
Název programu: Speciální pedagogika – poradenství
Délka studia: 2 roky
Forma studia: prezenční studium / kombinované studium
Titul: Mgr.
Přijímací zkouška: písemný test Nejvyšší počet přijímaných do studijního programu (prezenční forma): 30
Nejvyšší počet přijímaných do studijního programu (kombinovaná forma): 40
Požadavky k výběru modulu logopedie a surdopedie v navazujícím magisterském studiu:
Speciální pedagogika – poradenství: Vzhledem k nutnosti dodržení odborné kvality a kompatibility studia pro výkon regulované profese speciálního pedagoga – školského logopeda, příp. logopeda ve zdravotnictví, viz § 23 zákona 96/2004 Sb., ve znění pozdějších předpisů, je podmínkou SZZ z bakalářského studia Speciální pedagogiky z logopedie a surdopedie
Příklady zpracování vybraných částí podkladů pro zadání kvalifikačních prací:
- Bakalářské práce (Speciální pedagogika – intervence a Sociální pedagogika Bc.)
- Diplomové práce (Speciální pedagogika – poradenství a Sociální pedagogika NMgr.)
- BEDNÁŘ, Jiří. Základy práva. (Studijní opora)
- BEDNÁŘ, Jiří. Základy trestního práva. (Studijní opora)
- BENDL, Stanislav. Nárys sociální pedagogiky. Praha: PedF UK
- BOČKOVÁ, Barbora. Podpora žáků s narušenou komunikační schopností v běžné škole. (Studijní opora)
- FELCMANOVÁ, Lenka. Legislativa v oblasti vzdělávání dětí a žáků se SVP. (Studijní opora)
- FIALOVÁ, Michaela. Základy pedagogické diagnostiky a prevence pro učitele. (Studijní opora)
- HÁDKOVÁ, Kateřina. Podpora žáků se sluchovým postižením v běžné škole. (Studijní opora)
- CHALOUPKOVÁ, Soňa. Podpora žáků s mentálním postižením v běžné škole. (Studijní opora)
- KNOTOVÁ, Dana a kol. Úvod do sociální pedagogiky. Studijní texty pro studenty oboru sociální pedagogika. Brno: Masarykova univerzita, 2014
- KOVÁŘOVÁ, Renata. Podpora nadaných žáků v inkluzivním prostředí. (Studijní opora)
- KRAUS, Blahoslav. Sociální pedagogika. Hradec Králové: PedF UHK, 2014
- KVĚTOŇOVÁ, Lea. Žák se zrakovým postižením v běžné škole. (Studijní opora)
- MÁROVÁ, Ivana. Podpora žáků se specifickými poruchami učení v běžné škole. (Studijní opora)
- MICHALOVÁ, Z., PEŠATOVÁ, I. a kol. 2015. Determinanty inkluzivního vzdělávání dětí s ADHD. (Metodická příručka)
- NĚMEC, Zbyněk. Asistent pedagoga a strategie kooperace s asistentem pedagoga. (Studijní opora)
- ŘÍČAN, Jaroslav. Didaktické strategie v heterogenních skupinách. (Studijní opora)
- ŘÍČAN, Jaroslav. Multikulturní výchova: Teorie a praxe průřezového tématu. (Studijní opora)
- SEGEŤOVÁ, Petra. Podpora žáků v riziku a s poruchami chování. (Studijní opora)
- SMOLÍK, Arnošt. Edukace a rozvoj osob s poruchami psychického vývoje a chování. (Studijní opora)
- SMOLÍK, Arnošt. Psychický a morální vývoj jedince v návaznosti na problematiku školní kázně. (Studijní opora)
- SMOLÍK, Arnošt. Relaxační techniky. (Studijní opora)
- SMOLÍK, Arnošt. Skupinová dynamika, klima a sociální koheze školní třídy. (Studijní opora)
- SMOLÍK, Arnošt. Vybrané aspekty sociálního formování jedince ve vztahu ke společenským normám a morálnímu jednání. Ústí nad Labem: Pedagogická fakulta Univerzity J.E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2016. ISBN 978-80-7561-040-9.
- SVOBODA, Zdeněk. Sociální vyloučení a jeho dopad do vzdělávání. (Studijní opora)
- SVOBODA, Zdeněk. Vybrané problémy sociální pedagogiky. (Studijní opora)
- SVOBODA, Zdeněk a Ladislav ZILCHER. Inkluzivní vzdělávání. (Studijní opora)
- SVOBODA, Zdeněk., ZILCHER Ladislav a kol. Koordinátor inkluze ve škole. (Metodická příručka)
- VOMÁČKOVÁ, Helena. Personální řízení a vedení lidí. (Studijní opora)
- ZÁMEČNÍKOVÁ, Dana. Podpora žáků s tělesným postižením. (Studijní opora)
- ZEMKOVÁ, Jaroslava. Tvorba a evaluace plánu pedagogické podpory a individuální vzdělávací plán. (Studijní opora)
- ZILCHER, Ladislav. Inkluzivní kritéria a jejich měření – evaluace v oblasti inkluze. (Studijní opora)
- ŽAMPACHOVÁ, Zuzana. Podpora žáků s poruchou autistického spektra v běžné škole. (Studijní opora)