Den učitelů 2023
Den učitelů 2023 na Pedagogické fakultě
Rádi bychom Vás pozvali na akci Den učitelů, která se bude konat na Pedagogické fakultě Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v aule č. 152. Během tohoto dne proběhnou tři zajímavé přednášky odborníků z různých oblastí. Po skončení přednášek vás srdečně zveme na afterparty v 50baru. Tato část programu bude skvělou příležitostí pro diskuzi a výměnu zkušeností a nových poznatků s ostatními kolegyněmi a kolegy. Připojte se k nám a prožijte s námi příjemné odpoledne!
V tento den je od 13:00 h vyhlášeno děkanské volno.
Těšíme se na vaši účast!
*Za účast na Dni učitelů 2023 budou studentům Pedagogické fakulty uděleny 2 KB (kontrola formou prezenčních listin).
Přednášky
1.
Interkulturní vzdělávání
Mgr. Jaroslav Říčan, Ph.D.
Interkulturní vzdělávání
Mgr. Jaroslav Říčan, Ph.D.
14.00–14.45 hodin
Přednáška je především zaměřena na praktický rozměr interkulturních „projevů“ ve smyslu ukázek z realizovaných výzkumů a zejména potom na možnost ovlivňovat interkulturní kompetence žáků a studentů prostřednictvím konkrétních námětů do hodiny.
2.
Proč se učíme cizí jazyky?
Mgr. Jaroslava Jelínková, Ph.D.
Proč se učíme cizí jazyky?
Mgr. Jaroslava Jelínková, Ph.D.
15.00–15.45 hodin
Přednáška představí konkrétní výstupy z výzkumu komunikace ve výuce anglického jazyka na vysoké škole z pohledu studenta a pojedná o komunikační kompetenci vysokoškolských studentů ve vztahu k jejich studiu a budoucí kariéře. Komunikační kompetence jako jedna ze stanovených cílů výuky cizího jazyka v sobě zahrnuje gramatickou, sociolingvistickou a strategickou kompetenci a je ovlivňována jak kognitivním, ale také afektivními a volními faktory. Evropská vzdělávací politika jazykového vzdělávání je významným způsobem ovlivněna zejména prostřednictvím vlivného dokumentu Rady Evropy nazvaném Společný evropský referenční rámec pro jazyky a pojetí komunikační kompetence v něm.
3.
Venkovní výuka: zpestření výuky nebo ucelený koncept?
Mgr. Karel Nepraš
Venkovní výuka: zpestření výuky nebo ucelený koncept?
Mgr. Karel Nepraš
16.00–16.45 hodin
Venkovní formy výuky se u nás v posledních letech dostávají do širšího povědomí pedagogické veřejnosti a jsou s rostoucí měrou využívány v rámci všech úrovní vzdělávání. Tradiční pojetí venkovní výuky bylo většinou vázáno na nehojné využívání blízkého okolí školy a školních zahrad v rámci několika málo vyučovacích předmětů. Současný přístup k výuce mimo budovu školy zahrnuje nejen vizi častějšího kontaktu žáků s venkovním prostředím, ale také jiný pohled na role vyučujících a žáků ve vzdělávacím procesu. Přednáška seznamuje se základními charakteristikami venkovní výuky v propojení s výsledky výzkumů, které dílčí aspekty daného přístupu sledují.