Sociální pedagogika PS
Sociální pedagogika – bakalářské studium, prezenční
Pokyny k praxím jsou k nalezení zde, pokyny pro mentory, tedy Dohoda o provedení práce (DPP) a Výkaz práce (Výkaz) k nalezení zde. Při volbě DPP a Výkazu se student orientuje podle rozsahu praxe (uváděno v týdnech).
Pokyny:
- Místo konání praxe si student volí sám
- Student se domluví osobně, telefonicky nebo e-mailem s vedením vybraného zařízení, kam předkládá Smlouvu o realizaci praxe, pokud vedení školy souhlasí s konáním praxe studenta, dohodu podepisuje, jeden výtisk si nechává a druhý náleží studentovi, který sken nahrává do systému IS STAG do modulu Praxe k předmětu dané praxe, vedení školy přiřazuje studentovi mentora praxe
- Student kontaktuje mentora praxe a domluví nástup na praxi
- Student seznámí svého mentora s požadavky konkrétní praxe a předá mu odkaz, kde si může stáhnout dohodu o provedení praxe (DPP) a výkaz práce mentora praxe: https://www.pf.ujep.cz/cs/pokyny-mentori
- Mentor praxe vyplní elektronicky dohodu dle pokynů, podepíše jako zaměstnanec a odesílá dle instrukcí na CPP PF UJEP k zaevidování a proplacení v tištěné podobě s originálním podpisem, dohoda musí být odeslána nejpozději týden před započetím praxe
- Student nahrává Rozvrh do systému IS STAG do modulu Praxe k předmětu dané praxe nejpozději 2 dny od započetí praxe
- Po skončení praxe mentor vyplní studentovi Protokol o absolvování praxe a hodnocení studenta (tzv. Hodnocení), které předá studentovi a ten nahrává sken do systému IS STAG do modulu Praxe k předmětu dané praxe s názvem HODNOCENÍ STUDENTA
- Mentor následně vyplní VÝKAZ PRÁCE a dle pokynů CPP PF UJEP odesílá na email: cpp.dohody@ujep.cz
- PO UKONČENÍ PRAXE STUDENT NAHRÁVÁ DO STAGU PORTFOLIO Z PRAXE, které obsahuje úvodní stránku z vzoru portfolia, následuje vlastní portfolio, které je tvořeno přípravami na výuku se stručným komentářem shrnujícím rozbor hodiny. Odkaz na vzorové portfolio najdete zde:
Pokud bude praxe sjednána z jakéhokoli důvodu jako neplacená, není třeba předávat Dohodu o provedení práce ani Výkaz práce. Tuto skutečnost napište do pravého dolního rohu spodní části Dohody o realizaci praxe (tzv. vrácenka) slovem “NEPLACENÁ”.
POKYNY K PRŮBĚHU PEDAGOGICKÉ PRAXE STUDENTŮ PREZENČNÍHO STUDIA
Student svou prací a chováním reprezentuje PF UJEP, bude proto dbát pokynů vedení cvičného zařízení a cvičného pracovníka. Bude dodržovat vnitřní řád zařízení a pravidla bezpečnosti práce, se kterými je povinen se seznámit. Bude dodržovat povinnost mlčenlivosti a ochrany osobních údajů.
Podmínky pro udělení zápočtu:
- absolvování praxe v plném rozsahu činnost
- kladné hodnocení cvičným pracovníkem (A – E)
- odevzdání veškerých podkladů pro zápočet
- účast na Reflektivním semináři (proběhne ve zkouškovém období, v zimním semestru po 15. lednu, v letním semestru po 15. červnu)
Podklady pro zápočet:
- hodnocení vypracované cvičným pracovníkem
- portfolio z praxe
- zápočet z Reflektivního semináře (proběhne ve zkouškovém období, v zimním semestru po 15. lednu, v letním semestru po 15. červnu)
Sociální pedagogika – bakalářské studium (Od akademického roku 2021/2022)
KSSP/7137 Praxe I (2 – ZS) – ODLIŠNÁ PRAVIDLA
U prezenčního studia exkurze domlouvá metodik centra po domluvě s garantem předmětu a studenti jsou informování prostřednictvím skupinového e-mailu. Obě exkurze jsou realizovány v rozmezí zimního semestru ve 2. ročníku.
Předmět Praxe I směřuje k rozvíjení a prohlubování vědomostí a dovedností, k osvojení nových poznatků, kompetencí a k získání praktických zkušeností ve vybraných zařízeních, která odpovídají zaměření studijního programu a jsou odsouhlasena jeho garantem.
Praxe I je koncipována jako praxe exkurzního typu. Student je povinen absolvovat 2 skupinové exkurze v rozsahu 5 hodin ve 2 vybraných zařízeních. Po absolvování Praxe I má student přehled o tom, jaká zařízení v rámci jeho studijní aprobace existují, jejich cíle, úkoly a vymezené činnosti. Z hlediska definovaných výstupů je tedy následně kompetentní k tomu, aby si následně samostatně zvolil zařízení pro budoucí praxi v rámci studijního bloku Praxe II, III, IV.
Student svou prací a chováním reprezentuje PF UJEP, bude proto dbát pokynů vedení cvičného zařízení a cvičného pracovníka. Bude dodržovat vnitřní řád zařízení a pravidla bezpečnosti práce, se kterými je povinen se seznámit. Bude dodržovat povinnost mlčenlivosti a ochrany osobních údajů.
Podmínky pro udělení zápočtu:
- absolvování exkurze v plném rozsahu
- odevzdání 2 zpráv z exkurze
Termín odevzdání je do 15. ledna
KSSP/7147 Praxe II (2 – LS)
Praxe je individuální a je realizovaná přímo na pracovištích školských zařízení, školských poradenských zařízení (pedagogicko-psychologické poradny, speciálně pedagogická centra), školních klubů, školských zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy a preventivní výchovné péče, v zařízeních pro výkon trestu odnětí svobody, v pracovištích sociální sféry, v zařízeních pro volný čas, případně jiných zařízeních, po dohodě s garantem praxe.
Student si praxi designuje tak, aby se v žádném zařízení jeho praxe neopakovala. Současně není možné, aby student realizoval praxi v instituci, se kterou má zaměstnanecký vztah.
Hlavní úlohou praktické výuky je porozumět fungování organizací, v nichž je praxe vykonávána a hlouběji chápat souvislosti mezi teoretickými a praktickými poznatky a zkušenostmi studenta. V rámci předmětů Praxe II, III a IV bude využita metoda shadowingu – stínování práce určeného pracovníka (pracovníků). V rámci tří kurzů Praxe II – IV musí student vykonat praxi v předepsaném rozsahu v minimálně dvou různých relevantních zařízeních (pokud zvolí stejné zařízení, musí se jednat o jinou pracovní pozici s jinou náplní práce). Výběr zařízení takovém případě podléhá předchozímu schválení garantem praxe. V rámci průběhu praxe bude současně probíhat kontrola a supervizní setkávání s vedoucím a garantem praxe.
Výstupy z praxe. Po absolvování praxe zná student úkoly, cíle a hlavní činnosti organizace, v níž byla realizována praktická výuka, dokáže popsat hlavní metody a postupy práce uplatňované v dané organizaci a na dané pracovní pozici, je schopen navrhnout adekvátní způsoby diagnostiky potřeb klientů a možné postupy vedoucí k jejich naplnění, dokáže navrhnout postup individuální intervence v případě vybraných klientů.
Legislativní normy, aktuálně platné pro studentem zvolenou oblast a konkrétní instituci (včetně interní legislativy). Orientace v legislativě zvolené oblasti je součástí výstupu z praxe II. Student ji dokládá písemně jako součást portfolia z praxe.
Studující vykoná praxi v rozsahu 4 týdnů:
- 10 hodin hospitační činnosti
- 45 hodin stínování, asistentské činnosti
- 25 hodin samostatné pedagogické činnosti, včetně domácí přípravy
Termín odevzdání je do 15. června
KSSP/7155 Praxe III (3 – ZS)
Praxe je individuální a je realizovaná přímo na pracovištích školských zařízení, školských poradenských zařízení (pedagogicko-psychologické poradny, speciálně pedagogická centra), školních klubů, školských zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy a preventivní výchovné péče, v zařízeních pro výkon trestu odnětí svobody, v pracovištích sociální sféry, v zařízeních pro volný čas, případně jiných zařízeních, po dohodě s garantem praxe.
Student si praxi designuje tak, aby se v žádném zařízení jeho praxe neopakovala. Současně není možné, aby student realizoval praxi v instituci, se kterou má zaměstnanecký vztah.
Hlavní úlohou praktické výuky je porozumět fungování organizací, v nichž je praxe vykonávána a hlouběji chápat souvislosti mezi teoretickými a praktickými poznatky a zkušenostmi studenta. V rámci předmětů Praxe II, III a IV bude využita metoda shadowingu – stínování práce určeného pracovníka (pracovníků). V rámci tří kurzů Praxe II – IV musí student vykonat praxi v předepsaném rozsahu v minimálně dvou různých relevantních zařízeních (pokud zvolí stejné zařízení, musí se jednat o jinou pracovní pozici s jinou náplní práce). Výběr zařízení takovém případě podléhá předchozímu schválení garantem praxe. V rámci průběhu praxe bude současně probíhat kontrola a supervizní setkávání s vedoucím a garantem praxe.
Výstupy z praxe. Po absolvování praxe zná student úkoly, cíle a hlavní činnosti organizace, v níž byla realizována praktická výuka, dokáže popsat hlavní metody a postupy práce uplatňované v dané organizaci a na dané pracovní pozici, je schopen navrhnout adekvátní způsoby diagnostiky potřeb klientů a možné postupy vedoucí k jejich naplnění, dokáže navrhnout postup individuální intervence v případě vybraných klientů.
Legislativní normy, aktuálně platné pro studentem zvolenou oblast a konkrétní instituci (včetně interní legislativy). Orientace v legislativě zvolené oblasti je součástí výstupu z praxe II. Student ji dokládá písemně jako součást portfolia z praxe.
Studující vykoná praxi v rozsahu 5 týdnů:
- 20 hodin hospitační činnosti
- 50 hodin stínování, asistentské činnosti
- 30 hodin samostatné pedagogické činnosti, včetně domácí přípravy
Termín odevzdání je do 15. ledna
KSSP/7168 Praxe IV (3 – LS)
Praxe je individuální a je realizovaná přímo na pracovištích školských zařízení, školských poradenských zařízení (pedagogicko-psychologické poradny, speciálně pedagogická centra), školních klubů, školských zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy a preventivní výchovné péče, v zařízeních pro výkon trestu odnětí svobody, v pracovištích sociální sféry, v zařízeních pro volný čas, případně jiných zařízeních, po dohodě s garantem praxe.
Student si praxi designuje tak, aby se v žádném zařízení jeho praxe neopakovala. Současně není možné, aby student realizoval praxi v instituci, se kterou má zaměstnanecký vztah.
Hlavní úlohou praktické výuky je porozumět fungování organizací, v nichž je praxe vykonávána a hlouběji chápat souvislosti mezi teoretickými a praktickými poznatky a zkušenostmi studenta. V rámci předmětů Praxe II, III a IV bude využita metoda shadowingu – stínování práce určeného pracovníka (pracovníků). V rámci tří kurzů Praxe II – IV musí student vykonat praxi v předepsaném rozsahu v minimálně dvou různých relevantních zařízeních (pokud zvolí stejné zařízení, musí se jednat o jinou pracovní pozici s jinou náplní práce). Výběr zařízení takovém případě podléhá předchozímu schválení garantem praxe. V rámci průběhu praxe bude současně probíhat kontrola a supervizní setkávání s vedoucím a garantem praxe.
Výstupy z praxe. Po absolvování praxe zná student úkoly, cíle a hlavní činnosti organizace, v níž byla realizována praktická výuka, dokáže popsat hlavní metody a postupy práce uplatňované v dané organizaci a na dané pracovní pozici, je schopen navrhnout adekvátní způsoby diagnostiky potřeb klientů a možné postupy vedoucí k jejich naplnění, dokáže navrhnout postup individuální intervence v případě vybraných klientů.
Legislativní normy, aktuálně platné pro studentem zvolenou oblast a konkrétní instituci (včetně interní legislativy). Orientace v legislativě zvolené oblasti je součástí výstupu z praxe II. Student ji dokládá písemně jako součást portfolia z praxe.
Studující vykoná praxi v rozsahu 5 týdnů:
- 20 hodin hospitační činnosti
- 50 hodin stínování, asistentské činnosti
- 30 hodin samostatné pedagogické činnosti, včetně domácí přípravy
Termín odevzdání je do 15. června
Sociální pedagogika – bakalářské studium (Do akademického roku 2021/2022)
Jelikož se jedná o dobíhající studium, tak pokyny k těmto praxím budou poskytnuty individuálně, ozvěte se na e-mail: david.bauer@ujep.cz