Andragogika PS
Pokyny k praxím jsou k nalezení zde, pokyny pro mentory, tedy Dohoda o provedení práce (DPP) a Výkaz práce (Výkaz) k nalezení zde. Při volbě DPP a Výkazu se student orientuje podle rozsahu praxe (uváděno v týdnech).
Andragogika – bakalářské studium
Pokyny:
- Místo konání praxe si student volí sám
- Student se domluví osobně, telefonicky nebo e-mailem s vedením vybraného zařízení, kam předkládá Smlouvu o realizaci praxe, pokud vedení školy souhlasí s konáním praxe studenta, dohodu podepisuje, jeden výtisk si nechává a druhý náleží studentovi, který sken nahrává do systému IS STAG do modulu Praxe (Přihláška na praxi) k předmětu dané praxe, vedení školy přiřazuje studentovi mentora praxe
- Student kontaktuje mentora praxe a domluví nástup na praxi
- Student seznámí svého mentora s požadavky konkrétní praxe a předá mu odkaz, kde si může stáhnout dohodu o provedení praxe (DPP) a výkaz práce mentora praxe: https://www.pf.ujep.cz/cs/pokyny-mentori
- Mentor praxe vyplní elektronicky dohodu dle pokynů, podepíše jako zaměstnanec a odesílá dle instrukcí na CPP PF UJEP k zaevidování a proplacení v tištěné podobě s originálním podpisem, dohoda musí být odeslána nejpozději týden před započetím praxe
- Student nahrává Rozvrh do systému IS STAG do modulu Praxe (Docházka) k předmětu dané praxe nejpozději 2 dny od započetí praxe
- Po skončení praxe mentor vyplní studentovi Protokol o absolvování praxe a hodnocení studenta (tzv. Hodnocení), které předá studentovi a ten nahrává sken do systému IS STAG do modulu Praxe (Závěrečné hodnocení) k předmětu dané praxe
- Mentor následně vyplní VÝKAZ PRÁCE a dle pokynů CPP PF UJEP odesílá na email: cpp.dohody@ujep.cz
- PO UKONČENÍ PRAXE STUDENT NAHRÁVÁ DO STAGU DO MODULU PRAXÍ (Výstup z praxe) PORTFOLIO Z PRAXE, které obsahuje úvodní stránku z vzoru portfolia, následuje vlastní portfolio, které je tvořeno přípravami na výuku se stručným komentářem shrnujícím rozbor hodiny. Odkaz na vzorové portfolio najdete zde:
- Možnosti uznání praxe – proklik
Pokud bude praxe sjednána z jakéhokoli důvodu jako neplacená, není třeba předávat Dohodu o provedení práce ani Výkaz práce. Tuto skutečnost napište do pravého dolního rohu spodní části Dohody o realizaci praxe (tzv. vrácenka) slovem “NEPLACENÁ”.
POKYNY K PRŮBĚHU PEDAGOGICKÉ PRAXE STUDENTŮ PREZENČNÍHO STUDIA
Student svou prací a chováním reprezentuje PF UJEP, bude proto dbát pokynů vedení cvičného zařízení a cvičného pracovníka. Bude dodržovat vnitřní řád zařízení a pravidla bezpečnosti práce, se kterými je povinen se seznámit. Bude dodržovat povinnost mlčenlivosti a ochrany osobních údajů.
Podmínky pro udělení zápočtu:
- absolvování praxe v plném rozsahu činnost
- kladné hodnocení cvičným pracovníkem (A – E)
- odevzdání veškerých podkladů pro zápočet
- účast na Reflektivním semináři (proběhne ve zkouškovém období, v zimním semestru po 15. lednu, v letním semestru po 15. červnu)
Podklady pro zápočet:
- hodnocení vypracované cvičným pracovníkem
- portfolio z praxe
- zápočet z Reflektivního semináře (proběhne ve zkouškovém období, v zimním semestru po 15. lednu, v letním semestru po 15. červnu)
KPAD/7133 Praxe I (2 ZS)
Praxe je individuální a je realizována přímo v institucích státní a veřejné správy, neziskového sektoru, sociálních služeb, podnikatelského prostředí, vzdělávacích a personálních útvarů organizací různého typu, poradenských služeb, které se zaměřují na oblast řízení a vzdělávání, kulturních a zájmových, církevních (pomáhajícího charakteru), medií, profesních, občanských sdružení a podnikání.
V rámci tří kurzů Praxe I – III musí student vykonat praxi v předepsaném rozsahu v minimálně dvou různých relevantních zařízeních (pokud zvolí stejné zařízení, musí se jednat o jinou pracovní pozici s jinou náplní práce). V případě, kdy si student není jist výběrem, konzultuje vhodnost zvolené instituce s garantem praxe.
Hlavní úlohou praktické výuky je porozumět fungování organizací, v nichž je praxe vykonávána a hlouběji chápat souvislosti mezi teoretickými a praktickými poznatky a zkušenostmi studujícího.
Po absolvování praxe zná student úkoly, cíle, organizační strukturu a hlavní činnosti organizace, v níž byla realizována praktická výuka, dokáže popsat hlavní metody a postupy práce uplatňované v dané organizaci a na dané pracovní pozici. Je seznámen se strategiemi personálního oddělní a firemní kulturou.
Studující vykoná praxi v rozsahu 2 týdnů:
- 15 hodin hospitační činnosti
- 15 hodin stínování, asistentské činnosti
- 10 hodin samostatné pedagogické činnosti
Termín odevzdání je do 15. ledna
KPAD/7143 Praxe II (2 LS)
Praxe je individuální a je realizována přímo v institucích státní a veřejné správy, neziskového sektoru, sociálních služeb, podnikatelského prostředí, vzdělávacích a personálních útvarů organizací různého typu, poradenských služeb, které se zaměřují na oblast řízení a vzdělávání, kulturních a zájmových, církevních (pomáhajícího charakteru), medií, profesních, občanských sdružení a podnikání.
V rámci tří kurzů Praxe I – III musí student vykonat praxi v předepsaném rozsahu v minimálně dvou různých relevantních zařízeních (pokud zvolí stejné zařízení, musí se jednat o jinou pracovní pozici s jinou náplní práce). V případě, kdy si student není jist výběrem, konzultuje vhodnost zvolené instituce s garantem praxe.
Hlavní úlohou praktické výuky je porozumět fungování organizací, v nichž je praxe vykonávána a hlouběji chápat souvislosti mezi teoretickými a praktickými poznatky a zkušenostmi studujícího.
Po absolvování praxe zná student úkoly, cíle, organizační strukturu a hlavní činnosti organizace, v níž byla realizována praktická výuka, dokáže popsat hlavní metody a postupy práce uplatňované v dané organizaci a na dané pracovní pozici. Je seznámen se strategiemi personálního oddělní a firemní kulturou.
Studující vykoná praxi v rozsahu 3 týdnů:
- 20 hodin hospitační činnosti
- 20 hodin stínování, asistentské činnosti
- 20 hodin samostatné pedagogické činnosti
Termín odevzdání je do 15. června
KPAD/7154 Praxe III (3 ZS)
Praxe je individuální a je realizována přímo v institucích státní a veřejné správy, neziskového sektoru, sociálních služeb, podnikatelského prostředí, vzdělávacích a personálních útvarů organizací různého typu, poradenských služeb, které se zaměřují na oblast řízení a vzdělávání, kulturních a zájmových, církevních (pomáhajícího charakteru), medií, profesních, občanských sdružení a podnikání.
V rámci tří kurzů Praxe I – III musí student vykonat praxi v předepsaném rozsahu v minimálně dvou různých relevantních zařízeních (pokud zvolí stejné zařízení, musí se jednat o jinou pracovní pozici s jinou náplní práce). V případě, kdy si student není jist výběrem, konzultuje vhodnost zvolené instituce s garantem praxe.
Hlavní úlohou praktické výuky je porozumět fungování organizací, v nichž je praxe vykonávána a hlouběji chápat souvislosti mezi teoretickými a praktickými poznatky a zkušenostmi studujícího.
Po absolvování praxe zná student úkoly, cíle, organizační strukturu a hlavní činnosti organizace, v níž byla realizována praktická výuka, dokáže popsat hlavní metody a postupy práce uplatňované v dané organizaci a na dané pracovní pozici. Je seznámen se strategiemi personálního oddělní a firemní kulturou.
Studující vykoná praxi v rozsahu 3 týdnů:
- 15 hodin hospitační činnosti
- 15 hodin stínování, asistentské činnosti
- 30 hodin samostatné pedagogické činnosti
Termín odevzdání je do 15. ledna