Speciálně pedagogické metody práce – KPG/4479 (dr. Tomická)

Vážení studenti,
vzhledem k tomu, že tento předmět jde napříč dalšími předměty a již jste byli seznámeni s řadou pomůcek a též s metodami speciálně pedagogickými v jednotlivých pediích, rozhodla jsem se v souladu s vedením naší katedry, realizovat tento předmět distanční formou.

Již v září jste obdrželi seznam témat na zpracování pro cvičení, které mělo proběhnout dne 4. 4. 2020 po přednášce.

Někteří máte připravené videoukázky práce s dítětem, někteří jste volili popis speciálně pedagogické metody nebo pomůcky a její využití pro žáky se SVP (s využitím pro žáky s různým postižením). Připravte tyto příspěvky v písemné podobě – písemný text (stejná struktura, která je požadována u seminární práce) a plus příloha ukázky, nebo jen písemné zpracování a zašlete do 4. 4. 2020 na adresu: aig.lt@seznam.cz .

Vaše příspěvky budou podkladem pro zápočet a zkoušku, kdy Vaše práce bude hodnocena známkou.

Prostudujte si znovu:

    1. TOMICKÁ, V. Speciálně pedagogické metody využitelné v logopedické a speciálně pedagogické 1. vydání, TU v Liberci, 2006. 106 s. ISBN 80-7372-106-6. Pozor i druhou část skript.
    2. SINDELAROVÁ, B. Předcházíme poruchám učení: Soubor cvičení pro děti v předškolním roce a v první třídě. 5. vydání. Praha: Portál, 2013. 63 s. ISBN 978-80- 262-0405-3.
    3. JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Smyslové vnímání. Metody reedukace specifických poruch učení. Praha: D+H, 2003. ISBN 80-239-4467-3.
    4. ŠVANCAROVÁ, D., KUCHARSKÁ, A. Test rizika poruch čtení a psaní pro rané školák Praha: Dys centrum, 2012. ISBN 978-80-904494-9-7

    A další doporučené publikace – viz. sylabus předmětu.

    Věřím, že najdete čas k samostudiu.

    Následně bude vypsán termín zkoušky do konce dubna, kam se přihlásíte po splnění zápočtu.

    Pokud budete mít dotazy, kontaktujte mne na emailu vaclava.tomicka@ujep.cz .
    S přátelským pozdravem Václava Tomická