Učitelství pro 1. stupeň ZŠ KS

Studenti jež konají praxe , mohou využít  nabídku škol dle svého uvážení a místa bydliště
  • Student se zapisuje v předzápisu prostřednictvím STAG na předmět příslušné praxe:
  • Student navštíví vedení vybraného zařízení, kam předkládá Dohoda_o_realizaci_praxe. Pokud vedení školy souhlasí s konáním praxe studenta, dohodu podepisuje a jeden výtisk si nechává, druhý náleží studentovi, který scan nahrává do systému stag-modul praxe k předmětu praxe. Vedení školy po dohodě se studentem přiřazuje mentora praxe.
  • Student kontaktuje mentora praxe a domluví nástup na praxi.
  • Student předává mentorovi praxe kontakt na web s odkazem na požadavky konkrétní praxe, dohodou o provedení práce mentora a výkazem práce – https://www.pf.ujep.cz/cs/pokyny-mentori.
  • Mentor praxe vyplní elektronicky dohodu dle pokynů, podepíše jako zaměstnanec a odesílá dle instrukcí na CPP PF UJEP k zaevidování a proplacení. Dohoda musí být odeslána nejpozději týden před započetím praxe studenta.
  • Student nahrává Rozvrh do aplikace stag-modul praxe s názvem ROZVRH A KÓD PŘEDMĚTU
  • Po ukončení praxe mentor vyplní Hodnocení_studenta(ke stažení z výše zmíněného webu), které předává studentovi a ten scan nahrává do stagu-modul praxe s názvem HODNOCENÍ STUDENTA. Následně mentor vyplní VÝKAZ PRÁCE a dle pokynů odesílá na CPP PF UJEP.
  • PO UKONČENÍ PRAXE STUDENT NAHRÁVÁ DO STAGU PORTFOLIO Z PRAXE, které obsahuje úvodní stránku z vzoru portfolia, následuje vlastní portfolio, které je tvořeno přípravami na výuku podepsanými mentorem praxe se stručným komentářem shrnujícím rozbor hodiny. Odkaz na vzorové portfolio najdete zde:

Pokud bude praxe sjednána z jakéhokoli důvodu jako neplacená, není třeba předávat Dohodu o provedení práce ani Výkaz práce. Tuto skutečnost napište do pravého dolního rohu spodní části Dohody o realizaci praxe (tzv. vrácenka) slovem “NEPLACENÁ”.

Uznání praxe

Žádost o uznání praxe je nutné podat ve fyzické podobě (vytištěnou) s originálním podpisem na předepsaném formuláři a ve stanoveném termínu (ke stažení), formulář je přílohou č. 2 Směrnice děkana č. 11/2015. Žádosti o uznání praxe je třeba doručit oborovému didaktikovi vždy na začátku příslušného semestru, ve kterém se praxe uskutečňuje. Podání žádosti v jiném termínu je možné výjimečně, nebo z důvodů vyplývajících z harmonogramu praxí. Studenti jsou v případě kladného posouzení vyrozuměni zápisem kontroly studia v systému STAG, v záporném případě na uvedený e-mail. Podmínkou pro uznání praxe je práce na odpovídající nebo příbuzné pozici v souladu s charakterem praxe v délce nejméně 6 měsíců. Žádost lze podat i v případě, že předpokládáte dosažení uvedené délky v průběhu vyřizování žádosti.

Učitelství pro 1. stupeň ZŠ – magisterské studium-nová akreditace

POKYNY K PRŮBĚHU PEDAGOGICKÉ PRAXE STUDENTŮ KOMBINOVANÉHO STUDIA

Student svou prací a chováním reprezentuje PF UJEP, bude proto dbát pokynů vedení cvičného zařízení a cvičného pracovníka. Bude dodržovat vnitřní řád zařízení a pravidla bezpečnosti práce, se kterými je povinen se seznámit. Bude dodržovat povinnost mlčenlivosti a ochrany osobních údajů.

Podmínky pro udělení zápočtu:
1. absolvování praxe v plném rozsahu činností
2. kladné hodnocení cvičným pracovníkem (A – E)
3. odevzdání veškerých podkladů pro zápočet

Podklady pro zápočet:
1. hodnocení vypracované cvičným pracovníkem
2. portfolio z praxe

____________________________________________________________________________________________

CPP/7910 Asistent pedagoga (1 – ZS)
Asistent pedagoga je zaměřen na pedagogickou práci s žáky na 1. stupni ZŠ. Cílem praxe je postupné získávání praktických dovedností pod vedením cvičného učitele, seznámení s úkoly, cíli a hlavními činnostmi asistenta pedagoga. Student realizuje praxi jako asistent pedagoga.
Vhodným praktickým prostředím je nejlépe 1. – 5. ročník základní školy.

Student vykoná praxi v délce 10 hodin :
• 10 hodin rozborovaných asistencí, ze kterých odevzdává portfolio

KPR/7923 Asistentská praxe I (1 – LS)
Asistentská praxe I je, zaměřena na pedagogickou práci s žáky na 1. stupni ZŠ. Cílem praxe je postupné získávání praktických dovedností pod vedením cvičného učitele, seznámení s úkoly, cíli a hlavními činnostmi pedagoga a školy. Seznámení se Školním vzdělávacím programem, se školskými dokumenty a vnitřním řádem školy a dalšími souvisejícími předpisy. Praxe je vykonávána formou náslechů cvičného učitele, reflexe denních činností, osvojováním si praktických dovedností z oblasti pedagogiky a didaktiky. Student bude hospitovat a vykonávat asistentské činnosti.
Vhodným praktickým prostředím je nejlépe 2. – 5. ročník základní školy.

Student vykoná praxi v délce 10 dnů v tomto rozložení:
• 8 hodin rozborované hospitační, náslechové činnosti
• 12 hodin rozborované asistentské činnosti
• 8 hodin asistentské činnosti

KPR/7946 Asistentská praxe II (2 – LS)
Asistentská praxe II je, zaměřena na pedagogickou práci s žáky na 1. stupni ZŠ. Cílem praxe je postupné získávání praktických dovedností pod vedením cvičného učitele, seznámení s úkoly, cíli a hlavními činnostmi pedagoga a školy. Seznámení se Školním vzdělávacím programem, se školskými dokumenty a vnitřním řádem školy a dalšími souvisejícími předpisy. Praxe je vykonávána formou náslechů cvičného učitele, reflexe denních činností, osvojováním si praktických dovedností z oblasti pedagogiky a didaktiky. Student bude hospitovat a vykonávat asistentské činnosti.
Vhodným praktickým prostředím je nejlépe 1. – 5. ročník základní školy.

Student vykoná praxi v délce 10 dnů v tomto rozložení:
• 6 hodin rozborované hospitační, náslechové činnosti
• 12 hodin rozborované asistentské činnosti
• 2 hodiny vlastní rozborované pedagogické činnosti podle příprav
• 8 hodin asistentské činnosti

KPR/7955 Asistentská praxe III (3 – ZS)
Asistentská praxe III je, zaměřena na pedagogickou práci s žáky na 1. stupni ZŠ. Cílem praxe je postupné získávání praktických dovedností pod vedením cvičného učitele, seznámení s úkoly, cíli a hlavními činnostmi pedagoga a školy. Seznámení se Školním vzdělávacím programem, se školskými dokumenty a vnitřním řádem školy a dalšími souvisejícími předpisy. Praxe je vykonávána formou náslechů cvičného učitele, reflexe denních činností, osvojováním si praktických dovedností z oblasti pedagogiky a didaktiky. Student bude hospitovat a vykonávat asistentské činnosti.
Vhodným praktickým prostředím je nejlépe 1. ročník základní školy.

Student vykoná praxi v délce 10 dnů v tomto rozložení:
• 6 hodin rozborované hospitační, náslechové činnosti
• 12 hodin rozborované asistentské činnosti
• 2 hodiny vlastní rozborované pedagogické činnosti podle příprav
• 8 hodin asistentské činnosti

KPR/7956 Průběžná pedagogická praxe (3 – ZS)
Průběžná pedagogická praxe je, zaměřena na pedagogickou práci s žáky na 1. stupni ZŠ. Cílem praxe je získávání praktických dovedností a jejich aplikace pod vedením cvičného učitele, seznámení s úkoly, cíli a hlavními činnostmi pedagoga a školy. Seznámení se Školním vzdělávacím programem, se školskými dokumenty a vnitřním řádem školy a dalšími souvisejícími předpisy. Praxe je vykonávána formou náslechů cvičného učitele, asistentských činností a vlastní pedagogické činnosti, reflexe denních činností, osvojováním si praktických dovedností z oblasti pedagogiky a didaktiky. Student bude hospitovat a vykonávat asistentské činnosti a realizovat vlastní pedagogickou činnost.
Vhodným praktickým prostředím je 1. – 3. ročník základní školy, obvykle se jedná o fakultní zařízení PF UJEP.
• praxe bude probíhat pravidelně v určený den v průběhu celého semestru na zvolené základní škole.
Student vykoná praxi v délce 2 h za týden po dobu celého semestru, tak jak určí metodik CPP.
Organizace praxe:
• Studenti se účastní praxe v určených hodinách, podle rozvrhu, na určené škole.
• Za nepřítomnost se student omlouvá cvičnému učiteli.
• Didaktici odborných předmětů v průběhu praxe studenty kontrolují. Jestliže o to student požádá, konzultují jeho přípravy, příp. problémy.
• Pokud cvičný učitel neurčí jinak, studenti nastupují do školy vždy nejméně 30 minut před zahájením hodiny, které se účastní – podle zaslaného rozvrhu.
• Na začátku praxe studenti absolvují náslechy. Po náslechu provede cvičný učitel se studentem rozbor.
• V následujících týdnech studenti již provádějí podle pokynů cvičného učitele samostatné výstupy.
• Povinností každého studenta je realizovat na základě vlastní přípravy nejméně 6 hodin jako celek. Každou přípravu je nutné několik dní předem prokonzultovat s cvičným učitelem a upravit ji podle jeho připomínek.
• Po rozboru výstupu studenta učitel provede stručné hodnocení (známkou či slovně) a i toto hodnocení si student zaznamená.
• Z hodin, které vede cvičný učitel a ostatní spolužáci si vede student hospitační záznam.
• Student se účastní vyučovacího procesu a koná další aktivity podle pokynů cvičného učitele.
• Student je povinen plnit další povinnosti stanovené oborovými didaktiky

KPR/7963 Souvislá pedagogická praxe I (3 – LS)
Souvislá pedagogická praxe I je, zaměřena na pedagogickou práci s žáky na 1. stupni ZŠ. Cílem praxe je získávání praktických dovedností a jejich aplikace pod vedením cvičného učitele, seznámení s úkoly, cíli a hlavními činnostmi pedagoga a školy. Seznámení se Školním vzdělávacím programem, se školskými dokumenty a vnitřním řádem školy a dalšími souvisejícími předpisy. Praxe je vykonávána formou náslechů cvičného učitele, asistentských činností a vlastní pedagogické činnosti, reflexe denních činností, osvojováním si praktických dovedností z oblasti pedagogiky a didaktiky. Student bude hospitovat a vykonávat asistentské činnosti a realizovat vlastní pedagogickou činnost.
Vhodným praktickým prostředím je nejlépe 1.-2. ročník základní školy.

Student vykoná praxi v délce 15 dnů v tomto rozložení:
• 8 hodin rozborované hospitační, náslechové činnosti
• 20 hodiny vlastní rozborované pedagogické činnosti podle příprav
• 13 hodin rozborované asistentské činnosti
• 15 hodin asistentské činnosti

KPR/7974 Souvislá pedagogická praxe II (4 – ZS)
Souvislá pedagogická praxe II je, zaměřena na pedagogickou práci s žáky na 1. stupni ZŠ. Cílem praxe je získávání praktických dovedností a jejich aplikace pod vedením cvičného učitele, seznámení s úkoly, cíli a hlavními činnostmi pedagoga a školy. Seznámení se Školním vzdělávacím programem, se školskými dokumenty a vnitřním řádem školy a dalšími souvisejícími předpisy. Praxe je vykonávána formou náslechů cvičného učitele, asistentských činností a vlastní pedagogické činnosti, reflexe denních činností, osvojováním si praktických dovedností z oblasti pedagogiky a didaktiky. Student bude hospitovat a vykonávat asistentské činnosti a realizovat vlastní pedagogickou činnost.
Vhodným praktickým prostředím je nejlépe 2. – 3. ročník základní školy.

Student vykoná praxi v délce 15 dnů v tomto rozložení:
• 6 hodin rozborované hospitační, náslechové činnosti
• 25 hodiny vlastní rozborované pedagogické činnosti podle příprav
• 10 hodiny rozborované asistentské činnosti
• 15 hodin asistentské činnosti

KPR/7982 Souvislá pedagogická praxe III (4 – LS)
Souvislá pedagogická praxe III je, zaměřena na pedagogickou práci s žáky na 1. stupni ZŠ. Cílem praxe je získávání praktických dovedností a jejich aplikace pod vedením cvičného učitele, seznámení s úkoly, cíli a hlavními činnostmi pedagoga a školy. Seznámení se Školním vzdělávacím programem, se školskými dokumenty a vnitřním řádem školy a dalšími souvisejícími předpisy. Praxe je vykonávána formou náslechů cvičného učitele, asistentských činností a vlastní pedagogické činnosti, reflexe denních činností, osvojováním si praktických dovedností z oblasti pedagogiky a didaktiky. Student bude hospitovat a vykonávat asistentské činnosti a realizovat vlastní pedagogickou činnost.
Vhodným praktickým prostředím je nejlépe 4. – 5. ročník základní školy.

Student vykoná praxi v délce 15 dnů v tomto rozložení:
• 6 hodin rozborované hospitační, náslechové činnosti
• 25 hodiny vlastní rozborované pedagogické činnosti podle příprav
• 10 hodiny rozborované asistentské činnosti
• 15 hodin asistentské činnosti

KPR/7992 Projektová praxe (5 – ZS)
Projektová praxe je, zaměřena na pedagogickou práci s žáky na 1. stupni ZŠ s využitím projektového vyučování. Cílem praxe je získávání praktických dovedností a jejich aplikace pod vedením cvičného učitele, seznámení s úkoly, cíli a hlavními činnostmi pedagoga a školy. Seznámení se Školním vzdělávacím programem, se školskými dokumenty a vnitřním řádem školy a dalšími souvisejícími předpisy. Praxe je vykonávána formou náslechů cvičného učitele, asistentských činností a vlastní pedagogické činnosti, reflexe denních činností, osvojováním si praktických dovedností z oblasti pedagogiky a didaktiky. Student bude hospitovat a vykonávat asistentské činnosti a realizovat vlastní pedagogickou činnost. Student v rámci praxe realizuje vlastní střednědobý projekt.
Vhodným praktickým prostředím je 1. – 5. ročník základní školy.

Student vykoná praxi v délce 20 dnů v tomto rozložení:
• 8 hodin rozborované hospitační, náslechové činnosti
• 35 hodiny vlastní rozborované pedagogické činnosti podle příprav
• 14 hodin rozborované asistentské činnosti
• 15 hodin asistentské činnosti a práce na projektu

Učitelství pro 1. stupeň ZŠ – magisterské studium-dobíhající verze A14

CPP/4101 Asistentská praxe I (1 – LS)

Asistentská praxe I je, zaměřena na pedagogickou práci s žáky na 1. stupni ZŠ. Cílem praxe je postupné získávání praktických dovedností pod vedením cvičného učitele, seznámení s úkoly, cíli a hlavními činnostmi pedagoga a školy. Seznámení se Školním vzdělávacím programem, se školskými dokumenty a vnitřním řádem školy a dalšími souvisejícími předpisy. Praxe je vykonávána formou náslechů cvičného učitele, reflexe denních činností, osvojováním si praktických dovedností z oblasti pedagogiky a didaktiky. Student bude hospitovat a vykonávat asistentské činnosti.
Vhodným praktickým prostředím je nejlépe 2. – 5. ročník základní školy.
Přednostně si student vybírá z nabídky fakultních a spolupracujících zařízení. Pouze v případě, kdy si student není jist výběrem, konzultuje vhodnost zvolené instituce s garantem praxe.

Student vykoná praxi v délce 10 dnů v tomto rozložení:
• 8 hodin hospitační, náslechové činnosti
• 32 hodin asistentské činnosti

CPP/4102 Asistentská praxe II (2 – LS)

Asistentská praxe II je, zaměřena na pedagogickou práci s žáky na 1. stupni ZŠ. Cílem praxe je postupné získávání praktických dovedností pod vedením cvičného učitele, seznámení s úkoly, cíli a hlavními činnostmi pedagoga a školy. Seznámení se Školním vzdělávacím programem, se školskými dokumenty a vnitřním řádem školy a dalšími souvisejícími předpisy. Praxe je vykonávána formou náslechů cvičného učitele, reflexe denních činností, osvojováním si praktických dovedností z oblasti pedagogiky a didaktiky. Student bude hospitovat a vykonávat asistentské činnosti.
Vhodným praktickým prostředím je nejlépe 1. ročník základní školy.
Přednostně si student vybírá z nabídky fakultních a spolupracujících zařízení. Pouze v případě, kdy si student není jist výběrem, konzultuje vhodnost zvolené instituce s garantem praxe.

Student vykoná praxi v délce 10 dnů v tomto rozložení:
• 6 hodin hospitační, náslechové činnosti
• 32 hodin asistentské činnosti
• 2 hodiny vlastní pedagogické činnosti podle příprav

CPP/4103 Asistentská praxe III (3 – ZS)

Asistentská praxe III je, zaměřena na pedagogickou práci s žáky na 1. stupni ZŠ. Cílem praxe je postupné získávání praktických dovedností pod vedením cvičného učitele, seznámení s úkoly, cíli a hlavními činnostmi pedagoga a školy. Seznámení se Školním vzdělávacím programem, se školskými dokumenty a vnitřním řádem školy a dalšími souvisejícími předpisy. Praxe je vykonávána formou náslechů cvičného učitele, reflexe denních činností, osvojováním si praktických dovedností z oblasti pedagogiky a didaktiky. Student bude hospitovat a vykonávat asistentské činnosti.
Vhodným praktickým prostředím je nejlépe 1. ročník základní školy.
Přednostně si student vybírá z nabídky fakultních a spolupracujících zařízení. Pouze v případě, kdy si student není jist výběrem, konzultuje vhodnost zvolené instituce s garantem praxe.

Student vykoná praxi v délce 10 dnů v tomto rozložení:
• 6 hodin hospitační, náslechové činnosti
• 32 hodin asistentské činnosti
• 2 hodiny vlastní pedagogické činnosti podle příprav

CPP/4105 Souvislá pedagogická praxe I (3 – LS)

Souvislá pedagogická praxe I je, zaměřena na pedagogickou práci s žáky na 1. stupni ZŠ. Cílem praxe je získávání praktických dovedností a jejich aplikace pod vedením cvičného učitele, seznámení s úkoly, cíli a hlavními činnostmi pedagoga a školy. Seznámení se Školním vzdělávacím programem, se školskými dokumenty a vnitřním řádem školy a dalšími souvisejícími předpisy. Praxe je vykonávána formou náslechů cvičného učitele, asistentských činností a vlastní pedagogické činnosti, reflexe denních činností, osvojováním si praktických dovedností z oblasti pedagogiky a didaktiky. Student bude hospitovat a vykonávat asistentské činnosti a realizovat vlastní pedagogickou činnost.
Vhodným praktickým prostředím je nejlépe 1. ročník základní školy.
Přednostně si student vybírá z nabídky fakultních a spolupracujících zařízení. Pouze v případě, kdy si student není jist výběrem, konzultuje vhodnost zvolené instituce s garantem praxe.

Student vykoná praxi v délce 15 dnů v tomto rozložení:
• 5 hodin hospitační, náslechové činnosti
• 15 hodin samostatné pedagogické práce podle příprav
• 30 hodin asistentské činnosti

CPP/4106 Souvislá pedagogická praxe II  (4 – ZS)

Souvislá pedagogická praxe II je, zaměřena na pedagogickou práci s žáky na 1. stupni ZŠ. Cílem praxe je získávání praktických dovedností a jejich aplikace pod vedením cvičného učitele, seznámení s úkoly, cíli a hlavními činnostmi pedagoga a školy. Seznámení se Školním vzdělávacím programem, se školskými dokumenty a vnitřním řádem školy a dalšími souvisejícími předpisy. Praxe je vykonávána formou náslechů cvičného učitele, asistentských činností a vlastní pedagogické činnosti, reflexe denních činností, osvojováním si praktických dovedností z oblasti pedagogiky a didaktiky. Student bude hospitovat a vykonávat asistentské činnosti a realizovat vlastní pedagogickou činnost.
Vhodným praktickým prostředím je nejlépe 2. – 3. ročník základní školy.
Přednostně si student vybírá z nabídky fakultních a spolupracujících zařízení. Pouze v případě, kdy si student není jist výběrem, konzultuje vhodnost zvolené instituce s garantem praxe.

Student vykoná praxi v délce 10 dnů v tomto rozložení:
• 5 hodin hospitační, náslechové činnosti
• 12 hodin samostatné pedagogické práce podle příprav
• 23 hodin asistentské činnosti

CPP/4107 Souvislá pedagogická praxe III (4 – LS)

Souvislá pedagogická praxe III je, zaměřena na pedagogickou práci s žáky na 1. stupni ZŠ. Cílem praxe je získávání praktických dovedností a jejich aplikace pod vedením cvičného učitele, seznámení s úkoly, cíli a hlavními činnostmi pedagoga a školy. Seznámení se Školním vzdělávacím programem, se školskými dokumenty a vnitřním řádem školy a dalšími souvisejícími předpisy. Praxe je vykonávána formou náslechů cvičného učitele, asistentských činností a vlastní pedagogické činnosti, reflexe denních činností, osvojováním si praktických dovedností z oblasti pedagogiky a didaktiky. Student bude hospitovat a vykonávat asistentské činnosti a realizovat vlastní pedagogickou činnost.
Vhodným praktickým prostředím je nejlépe 4. – 5. ročník základní školy.
Přednostně si student vybírá z nabídky fakultních a spolupracujících zařízení. Pouze v případě, kdy si student není jist výběrem, konzultuje vhodnost zvolené instituce s garantem praxe.

Student vykoná praxi v délce 10 dnů v tomto rozložení:
• 6 hodin hospitační, náslechové činnosti
• 10 hodin samostatné pedagogické práce podle příprav
• 24 hodin asistentské činnosti

CPP/4108 Projektová praxe (5 – ZS)

Projektová praxe je, zaměřena na pedagogickou práci s žáky na 1. stupni ZŠ s využitím projektového vyučování. Cílem praxe je získávání praktických dovedností a jejich aplikace pod vedením cvičného učitele, seznámení s úkoly, cíli a hlavními činnostmi pedagoga a školy. Seznámení se Školním vzdělávacím programem, se školskými dokumenty a vnitřním řádem školy a dalšími souvisejícími předpisy. Praxe je vykonávána formou náslechů cvičného učitele, asistentských činností a vlastní pedagogické činnosti, reflexe denních činností, osvojováním si praktických dovedností z oblasti pedagogiky a didaktiky. Student bude hospitovat a vykonávat asistentské činnosti a realizovat vlastní pedagogickou činnost. Student v rámci praxe realizuje vlastní střednědobý projekt.
Vhodným praktickým prostředím je 1. – 5. ročník základní školy.
Přednostně si student vybírá z nabídky fakultních a spolupracujících zařízení. Pouze v případě, kdy si student není jist výběrem, konzultuje vhodnost zvolené instituce s garantem praxe.

Student vykoná praxi v délce 20 dnů v tomto rozložení:
• 5 hodin hospitační, náslechové činnosti
• 20 hodin samostatné pedagogické práce podle příprav včetně realizace vlastního projektu
• 35 hodin asistentské činnosti a příprav projektu