Andragogika KS
Andragogika – bakalářské studium
Pokyny:
- Místo konání praxe si student volí sám
- Student se domluví osobně, telefonicky nebo e-mailem s vedením vybraného zařízení, kam předkládá Smlouvu o realizaci praxe, pokud vedení školy souhlasí s konáním praxe studenta, dohodu podepisuje, jeden výtisk si nechává a druhý náleží studentovi, který sken nahrává do systému IS STAG do modulu Praxe (Přihláška na praxi) k předmětu dané praxe, vedení školy přiřazuje studentovi mentora praxe
- Student kontaktuje mentora praxe a domluví nástup na praxi
- Student seznámí svého mentora s požadavky konkrétní praxe
- Student nahrává Rozvrh do systému IS STAG do modulu Praxe (Docházka) k předmětu dané praxe nejpozději 2 dny od započetí praxe
- Po skončení praxe mentor vyplní studentovi Protokol o absolvování praxe a hodnocení studenta (tzv. Hodnocení), které předá studentovi a ten nahrává sken do systému IS STAG do modulu Praxe (Závěrečné hodnocení) k předmětu dané praxe
- PO UKONČENÍ PRAXE STUDENT NAHRÁVÁ DO STAGU DO MODULU PRAXÍ (Výstup z praxe) PORTFOLIO Z PRAXE, které obsahuje úvodní stránku z vzoru portfolia, následuje vlastní portfolio, které je tvořeno přípravami na výuku se stručným komentářem shrnujícím rozbor hodiny. Odkaz na vzorové portfolio najdete zde:
- Možnosti uznání praxe – proklik
POKYNY K PRŮBĚHU PEDAGOGICKÉ PRAXE STUDENTŮ KOMBINOVANÉHO STUDIA
Student svou prací a chováním reprezentuje PF UJEP, bude proto dbát pokynů vedení cvičného zařízení a cvičného pracovníka. Bude dodržovat vnitřní řád zařízení a pravidla bezpečnosti práce, se kterými je povinen se seznámit. Bude dodržovat povinnost mlčenlivosti a ochrany osobních údajů.
Podmínky pro udělení zápočtu:
- absolvování praxe v plném rozsahu činnost
- kladné hodnocení cvičným pracovníkem (A – E)
- odevzdání veškerých podkladů pro zápočet
Podklady pro zápočet:
- hodnocení vypracované cvičným pracovníkem
- portfolio z praxe
KPAD/7333 Praxe I (2 ZS)
Praxe je individuální a je realizována přímo v institucích státní a veřejné správy, neziskového sektoru, sociálních služeb, podnikatelského prostředí, vzdělávacích a personálních útvarů organizací různého typu, poradenských služeb, které se zaměřují na oblast řízení a vzdělávání, kulturních a zájmových, církevních (pomáhajícího charakteru), medií, profesních, občanských sdružení a podnikání.
V rámci tří kurzů Praxe I – III musí student vykonat praxi v předepsaném rozsahu v minimálně dvou různých relevantních zařízeních (pokud zvolí stejné zařízení, musí se jednat o jinou pracovní pozici s jinou náplní práce). V případě, kdy si student není jist výběrem, konzultuje vhodnost zvolené instituce s garantem praxe.
Hlavní úlohou praktické výuky je porozumět fungování organizací, v nichž je praxe vykonávána a hlouběji chápat souvislosti mezi teoretickými a praktickými poznatky a zkušenostmi studujícího.
Po absolvování praxe zná student úkoly, cíle, organizační strukturu a hlavní činnosti organizace, v níž byla realizována praktická výuka, dokáže popsat hlavní metody a postupy práce uplatňované v dané organizaci a na dané pracovní pozici. Je seznámen se strategiemi personálního oddělní a firemní kulturou.
Studující vykoná praxi v rozsahu 20 hodin:
- 10 hodin hospitační činnosti
- 5 hodin stínování, asistentské činnosti
- 5 hodin samostatné pedagogické činnosti
Termín odevzdání je do 15. ledna
KPAD/7343 Praxe II (2 LS)
Praxe je individuální a je realizována přímo v institucích státní a veřejné správy, neziskového sektoru, sociálních služeb, podnikatelského prostředí, vzdělávacích a personálních útvarů organizací různého typu, poradenských služeb, které se zaměřují na oblast řízení a vzdělávání, kulturních a zájmových, církevních (pomáhajícího charakteru), medií, profesních, občanských sdružení a podnikání.
V rámci tří kurzů Praxe I – III musí student vykonat praxi v předepsaném rozsahu v minimálně dvou různých relevantních zařízeních (pokud zvolí stejné zařízení, musí se jednat o jinou pracovní pozici s jinou náplní práce). V případě, kdy si student není jist výběrem, konzultuje vhodnost zvolené instituce s garantem praxe.
Hlavní úlohou praktické výuky je porozumět fungování organizací, v nichž je praxe vykonávána a hlouběji chápat souvislosti mezi teoretickými a praktickými poznatky a zkušenostmi studujícího.
Po absolvování praxe zná student úkoly, cíle, organizační strukturu a hlavní činnosti organizace, v níž byla realizována praktická výuka, dokáže popsat hlavní metody a postupy práce uplatňované v dané organizaci a na dané pracovní pozici. Je seznámen se strategiemi personálního oddělní a firemní kulturou.
Studující vykoná praxi v rozsahu 30 hodin:
- 10 hodin hospitační činnosti
- 10 hodin stínování, asistentské činnosti
- 10 hodin samostatné pedagogické činnosti
Termín odevzdání je do 15. června
KPAD/7354 Praxe III (3 ZS)
Praxe je individuální a je realizována přímo v institucích státní a veřejné správy, neziskového sektoru, sociálních služeb, podnikatelského prostředí, vzdělávacích a personálních útvarů organizací různého typu, poradenských služeb, které se zaměřují na oblast řízení a vzdělávání, kulturních a zájmových, církevních (pomáhajícího charakteru), medií, profesních, občanských sdružení a podnikání.
V rámci tří kurzů Praxe I – III musí student vykonat praxi v předepsaném rozsahu v minimálně dvou různých relevantních zařízeních (pokud zvolí stejné zařízení, musí se jednat o jinou pracovní pozici s jinou náplní práce). V případě, kdy si student není jist výběrem, konzultuje vhodnost zvolené instituce s garantem praxe.
Hlavní úlohou praktické výuky je porozumět fungování organizací, v nichž je praxe vykonávána a hlouběji chápat souvislosti mezi teoretickými a praktickými poznatky a zkušenostmi studujícího.
Po absolvování praxe zná student úkoly, cíle, organizační strukturu a hlavní činnosti organizace, v níž byla realizována praktická výuka, dokáže popsat hlavní metody a postupy práce uplatňované v dané organizaci a na dané pracovní pozici. Je seznámen se strategiemi personálního oddělní a firemní kulturou.
Studující vykoná praxi v rozsahu 30 hodin:
- 5 hodin hospitační činnosti
- 5 hodin stínování, asistentské činnosti
- 20 hodin samostatné pedagogické činnosti
Termín odevzdání je do 15. ledna