Sociální pedagogika KS

Sociální pedagogika – bakalářské studium, kombinované

Pokyny:

  1. Místo konání praxe si student volí sám
  2. Student se domluví osobně, telefonicky nebo e-mailem s vedením vybraného zařízení, kam předkládá Dohodu o realizaci praxe, pokud vedení školy souhlasí s konáním praxe studenta, dohodu podepisuje, jeden výtisk si nechává a druhý náleží studentovi, který sken nahrává do systému IS STAG do modulu Praxe (Přihláška na praxi) k předmětu dané praxe, vedení školy přiřazuje studentovi mentora praxe
  3. Student kontaktuje mentora praxe a domluví nástup na praxi
  4. Student seznámí svého mentora s požadavky konkrétní praxe
  5. Student nahrává Rozvrh do systému IS STAG do modulu Praxe (Docházka) k předmětu dané praxe nejpozději 2 dny od započetí praxe
  6. Po skončení praxe mentor vyplní studentovi Protokol o absolvování praxe a hodnocení studenta (tzv. Hodnocení), které předá studentovi a ten nahrává sken do systému IS STAG do modulu Praxe (Závěrečné hodnocení) k předmětu dané praxe
  7. PO UKONČENÍ PRAXE STUDENT NAHRÁVÁ DO STAGU DO MODULU PRAXÍ (Výstup z praxe) PORTFOLIO Z PRAXE, které obsahuje úvodní stránku z vzoru portfolia, následuje vlastní portfolio, které je tvořeno přípravami na výuku se stručným komentářem shrnujícím rozbor hodiny. Odkaz na vzorové portfolio najdete zde:
  8. Možnosti uznání praxe – proklik

POKYNY K PRŮBĚHU PEDAGOGICKÉ PRAXE STUDENTŮ KOMBINOVANÉHO STUDIA

Student svou prací a chováním reprezentuje PF UJEP, bude proto dbát pokynů vedení cvičného zařízení a cvičného pracovníka. Bude dodržovat vnitřní řád zařízení a pravidla bezpečnosti práce, se kterými je povinen se seznámit. Bude dodržovat povinnost mlčenlivosti a ochrany osobních údajů.

Podmínky pro udělení zápočtu:

  1. absolvování praxe v plném rozsahu činnost
  2. kladné hodnocení cvičným pracovníkem (A – E)
  3. odevzdání veškerých podkladů pro zápočet

Podklady pro zápočet:

  1. hodnocení vypracované cvičným pracovníkem
  2. portfolio z praxe

Sociální pedagogika – bakalářské studium (Od akademického roku 2021/2022)


KSSP/7337 Praxe I (2 – ZS)  – ODLIŠNÁ PRAVIDLA

U kombinovaného studia si exkurze domlouvá každý student sám individuálně. Obě exkurze jsou realizovány v rozmezí zimního semestru 2. ročníku. V případě, že si student není jist výběrem vhodného zařízení pro exkurzi, kontaktuje metodika praxí se žádostí o posouzení.

Předmět Praxe I směřuje k rozvíjení a prohlubování vědomostí a dovedností, k osvojení nových poznatků, kompetencí a k získání praktických zkušeností ve vybraných zařízeních, která odpovídají zaměření studijního programu.

Praxe I je koncipována jako praxe exkurzního typu. Student je povinen absolvovat 2 skupinové exkurze v rozsahu až 5 hodin ve 2 vybraných zařízeních. Po absolvování Praxe I má student přehled o tom, jaká zařízení v rámci jeho studijní aprobace existují, jejich cíle, úkoly a vymezené činnosti. Z hlediska definovaných výstupů je tedy následně kompetentní k tomu, aby si následně samostatně zvolil zařízení pro budoucí praxi v rámci studijního bloku Praxe II, III, IV.

Student svou prací a chováním reprezentuje PF UJEP, bude proto dbát pokynů vedení cvičného zařízení a cvičného pracovníka. Bude dodržovat vnitřní řád zařízení a pravidla bezpečnosti práce, se kterými je povinen se seznámit. Bude dodržovat povinnost mlčenlivosti a ochrany osobních údajů.

 

Podmínky pro udělení zápočtu:

  1. absolvování exkurze v plném rozsahu
  2. odevzdání 2 zpráv z exkurze

Termín odevzdání je do 15. ledna


KSSP/7347 Praxe II (2 – LS)

Praxe je individuální a je realizovaná přímo na pracovištích školských zařízení, školských poradenských zařízení (pedagogicko-psychologické poradny, speciálně pedagogická centra), školních klubů, školských zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy a preventivní výchovné péče, v zařízeních pro výkon trestu odnětí svobody, v pracovištích sociální sféry, v zařízeních pro volný čas, případně jiných zařízeních, po dohodě s garantem praxe.

Student si praxi designuje tak, aby se v žádném zařízení jeho praxe neopakovala. Současně není možné, aby student realizoval praxi v instituci, se kterou má zaměstnanecký vztah.

Hlavní úlohou praktické výuky je porozumět fungování organizací, v nichž je praxe vykonávána a hlouběji chápat souvislosti mezi teoretickými a praktickými poznatky a zkušenostmi studenta. V rámci předmětů Praxe II, III a IV bude využita metoda shadowingu – stínování práce určeného pracovníka (pracovníků). V rámci tří kurzů Praxe II – IV musí student vykonat praxi v předepsaném rozsahu v minimálně dvou různých relevantních zařízeních (pokud zvolí stejné zařízení, musí se jednat o jinou pracovní pozici s jinou náplní práce). Výběr zařízení takovém případě podléhá předchozímu schválení garantem praxe. V rámci průběhu praxe bude současně probíhat kontrola a supervizní setkávání s vedoucím a garantem praxe.

Výstupy z praxe. Po absolvování praxe zná student úkoly, cíle a hlavní činnosti organizace, v níž byla realizována praktická výuka, dokáže popsat hlavní metody a postupy práce uplatňované v dané organizaci a na dané pracovní pozici, je schopen navrhnout adekvátní způsoby diagnostiky potřeb klientů a možné postupy vedoucí k jejich naplnění, dokáže navrhnout postup individuální intervence v případě vybraných klientů.

Legislativní normy, aktuálně platné pro studentem zvolenou oblast a konkrétní instituci (včetně interní legislativy). Orientace v legislativě zvolené oblasti je součástí výstupu z praxe II. Student ji dokládá písemně jako součást portfolia z praxe.

 Studující vykoná praxi v rozsahu 40 hodin:

  • 10 hodin hospitační činnosti
  • 20 hodin stínování, asistentské činnosti
  • 10 hodin samostatné pedagogické činnosti, včetně domácí přípravy

Termín odevzdání je do 15. června


KSSP/7355 Praxe III (3 – ZS)

Praxe je individuální a je realizovaná přímo na pracovištích školských zařízení, školských poradenských zařízení (pedagogicko-psychologické poradny, speciálně pedagogická centra), školních klubů, školských zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy a preventivní výchovné péče, v zařízeních pro výkon trestu odnětí svobody, v pracovištích sociální sféry, v zařízeních pro volný čas, případně jiných zařízeních, po dohodě s garantem praxe.

Student si praxi designuje tak, aby se v žádném zařízení jeho praxe neopakovala. Současně není možné, aby student realizoval praxi v instituci, se kterou má zaměstnanecký vztah.

Hlavní úlohou praktické výuky je porozumět fungování organizací, v nichž je praxe vykonávána a hlouběji chápat souvislosti mezi teoretickými a praktickými poznatky a zkušenostmi studenta. V rámci předmětů Praxe II, III a IV bude využita metoda shadowingu – stínování práce určeného pracovníka (pracovníků). V rámci tří kurzů Praxe II – IV musí student vykonat praxi v předepsaném rozsahu v minimálně dvou různých relevantních zařízeních (pokud zvolí stejné zařízení, musí se jednat o jinou pracovní pozici s jinou náplní práce). Výběr zařízení takovém případě podléhá předchozímu schválení garantem praxe. V rámci průběhu praxe bude současně probíhat kontrola a supervizní setkávání s vedoucím a garantem praxe.

Výstupy z praxe. Po absolvování praxe zná student úkoly, cíle a hlavní činnosti organizace, v níž byla realizována praktická výuka, dokáže popsat hlavní metody a postupy práce uplatňované v dané organizaci a na dané pracovní pozici, je schopen navrhnout adekvátní způsoby diagnostiky potřeb klientů a možné postupy vedoucí k jejich naplnění, dokáže navrhnout postup individuální intervence v případě vybraných klientů.

Legislativní normy, aktuálně platné pro studentem zvolenou oblast a konkrétní instituci (včetně interní legislativy). Orientace v legislativě zvolené oblasti je součástí výstupu z praxe II. Student ji dokládá písemně jako součást portfolia z praxe.

 Studující vykoná praxi v rozsahu 50 hodin:

  • 10 hodin hospitační činnosti
  • 25 hodin stínování, asistentské činnosti
  • 15 hodin samostatné pedagogické činnosti, včetně domácí přípravy

Termín odevzdání je do 15. ledna


KSSP/7368 Praxe IV (3 – LS)

Praxe je individuální a je realizovaná přímo na pracovištích školských zařízení, školských poradenských zařízení (pedagogicko-psychologické poradny, speciálně pedagogická centra), školních klubů, školských zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy a preventivní výchovné péče, v zařízeních pro výkon trestu odnětí svobody, v pracovištích sociální sféry, v zařízeních pro volný čas, případně jiných zařízeních, po dohodě s garantem praxe.

Student si praxi designuje tak, aby se v žádném zařízení jeho praxe neopakovala. Současně není možné, aby student realizoval praxi v instituci, se kterou má zaměstnanecký vztah.

Hlavní úlohou praktické výuky je porozumět fungování organizací, v nichž je praxe vykonávána a hlouběji chápat souvislosti mezi teoretickými a praktickými poznatky a zkušenostmi studenta. V rámci předmětů Praxe II, III a IV bude využita metoda shadowingu – stínování práce určeného pracovníka (pracovníků). V rámci tří kurzů Praxe II – IV musí student vykonat praxi v předepsaném rozsahu v minimálně dvou různých relevantních zařízeních (pokud zvolí stejné zařízení, musí se jednat o jinou pracovní pozici s jinou náplní práce). Výběr zařízení takovém případě podléhá předchozímu schválení garantem praxe. V rámci průběhu praxe bude současně probíhat kontrola a supervizní setkávání s vedoucím a garantem praxe.

Výstupy z praxe. Po absolvování praxe zná student úkoly, cíle a hlavní činnosti organizace, v níž byla realizována praktická výuka, dokáže popsat hlavní metody a postupy práce uplatňované v dané organizaci a na dané pracovní pozici, je schopen navrhnout adekvátní způsoby diagnostiky potřeb klientů a možné postupy vedoucí k jejich naplnění, dokáže navrhnout postup individuální intervence v případě vybraných klientů.

Legislativní normy, aktuálně platné pro studentem zvolenou oblast a konkrétní instituci (včetně interní legislativy). Orientace v legislativě zvolené oblasti je součástí výstupu z praxe II. Student ji dokládá písemně jako součást portfolia z praxe.

 Studující vykoná praxi v rozsahu 100 hodin:

  • 20 hodin hospitační činnosti
  • 50 hodin stínování, asistentské činnosti
  • 30 hodin samostatné pedagogické činnosti, včetně domácí přípravy

Termín odevzdání je do 15. června


Sociální pedagogika – bakalářské studium (Do akademického roku 2021/2022)

Jelikož se jedná o dobíhající studium, tak pokyny k těmto praxím budou poskytnuty individuálně, ozvěte se na e-mail: david.bauer@ujep.cz


KPG/4061 Praxe I (2 – ZS) – ODLIŠNÁ PRAVIDLA


KPG/4067 Praxe II (2 – LS)


KPG/4075 Praxe III (3 – ZS)


KPG/4082 Praxe IV (3 – LS)