Ukončené projekty

OP VVV  Pregraduální vzdělávání – „Učíme se učit spolu“, reg.č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006783  (2018 – 2020)

Odkaz na interaktivní mapu škol vytvořenou v rámci projektu zde.

Vzdělávací materiál ke kurzu protidrogové prevence zde.

Skripta vytvořena v rámci projektu – Moderní přístupy pedagogického výzkumu a analýzy dat

Úvod do formativního hodnocení – prezentace zde.

V rámci projektu proběhla v roce 2018 celkem 4x Letní filmová škola, během kterých vzniklo několik krátkých filmů.

Filmová škola 1:

ČTYŘI KRYSTALY

PRAOTEC ČECH

Filmová škola 2:

MUŽ BEZ TVÁŘE

Filmová škola 3:

OKURKY ÚTOČÍ

EXPEDICE NA PLANETU ZEMI

A CO DĚTI

Filmová škola 4:

PLANETA DIBLÍKŮ

KOUZELNÉ BONBÓNY

SOVÍ KNIHA

PROMĚNA

PAN WOLF

JÍDLOVÝ TŘESK

HOROROVÝ FILM

KOSTÍCI

 

Licence Creative Commons

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ 4.0 Mezinárodní License.

 

Projekt  NORSKÉ FONDY (2014 – 2017)

„Pohybová aktivita jako součást léčby psychiatrických pacientů“

CZ – 09 Česko-norský výzkumný program
ID 7F14500

Program Norských fondů období 2009 – 2014

Projekt Pohybová aktivita jako součást léčby psychiatrických pacientů, zkráceně „PsychPat“ je koncipován jako interdisciplinární výzkum na rozhraní oblasti zdraví, sociálních a humanitních věd.
Jeho cílem je rozšířit vědeckou, výzkumnou a inovační spolupráci mezi českou a norskou výzkumnou organizací v základním a aplikovaném výzkumu – v ČR reprezentovanou Univerzitou Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem a v Norsku Norwegian School of Sport Sciences v Oslu. Projekt vychází z výsledků českých i zahraničních studií, které zkoumaly vliv pohybové aktivity na zdraví osob dlouhodobě duševně nemocných v psychiatrických léčebnách. Záměrem projektu je navázat na dosavadní výzkumné práce v této oblasti v ČR a Norsku a přispět novými poznatky založenými na vědeckém bádání.
Dalším cílem projektu je zlepšení kvality života dlouhodobě duševně nemocných pacientů v psychiatrických léčebnách prostřednictvím začlenění vybraných pohybových aktivit v pravidelném denním léčebném programu a navrhnout další výzkumné projekty vyplývající z výsledků výzkumu.
Výsledky vzešly za podpory projektu grantem MŠMT ČR, Czech – Norwegian Research Programme (CZ09) 7F14500 “Pohybová aktivita jako součást léčby psychiatrických pacientů” 2009 – 2014.

 

Projekt  Pri-Sci-Net

Zkratka projektu: Pri-Sci-Net
Název projektu: Vytváření sítě pedagogů primárního vzdělávání v oblasti přírodovědy jako prostředku pro jejich profesní rozvoj v metodách badatelsky orientovaného vyučování                                                 Grantová smlouva č.:    266647

Hlavním cílem projektu je podpora činností a rozvoj badatelsky orientovaného vyučování (IBSE – vzdělávací přístup, založený na kognitivně-konstruktivistickém postupu ve výuce), zaměřená na děti a žáky věkové skupiny od 3 do 11 let v různých evropských zemích.Do projektu je zapojeno celkem 17 vysokoškolských a výzkumných institucí ze 13 evropských zemí.Vývoj 45 aktivit dle koncepce IBSE (badatelské, objevné metody výuky), model klade důraz na poznávací dialog orientovaný na auto-socio-konstrukci tj. efektivní výstavbu poznání i osobní rozvoj žáků;
• Vytváření sítí, nejen akademiků ale i učitelů základních škol napříč Evropou;
• Provádět trénink učitelů pro didaktický 
IBSE postup, jak v národní tak i mezinárodní úrovni;
• Nalézání, identifikace úspěšné edukační praxe vyučování spojené s psycho-didaktickou citlivostí a výzkum přístupu 
IBSE s mladšími žáky v preprimárním a primárním stupni vzdělávání.

Výstupy projektu
• 45 výukových aktivit v přírodovědné oblasti s využitím 
IBSE postupu pro děti od 3 do 11 let v patnácti různých jazycích;
• Osvědčení způsobilosti — Certifikát Excellence pro učitele realizující úspěšně 
IBSE postup – konstruktivní, badatelské vyučování v praxi primárního vzdělávání;
• Dvě mezinárodní vědecké konference (Portugalsko a Malta);
• Čtyři národní tréninky s obsahem metodického školení v postupu 
IBSE pro učitele ve 13 zemích o rozsahu 20 hod.;
• Tři mezinárodní výcvikové kurzy pro učitele;
• Dvě virtuální evropské sítě, platformy pro komunikaci učitelů a výzkumníků v 
IBSE;
• On-line zpravodaj a odborný časopis o výzkumu 
IBSE v didaktice základní školy
• Příležitosti profesního rozvoje pro učitele a výzkumné pracovníky, kteří se zúčastní mezinárodních tréninků a konferencí.

 

Projekt OP VK CZ.1.07/1.3.00/48.0133 Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání (2014 – 2015)

Projekt vycházel z analýzy vzdělávacích potřeb učitelů v počátečním vzdělávání (viz příloha č. 10) a z absence nabídky některých témat v rámci kurzů DVPP, které nabízí NIDV. Projekt byl zaměřen na oblast metodické podpory profesního rozvoje vedoucích pracovníků a učitelů MŠ a ZŠ. Přispěl k dlouhodobější strategii rozvoje dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků ve dvou regionech ČR. Prostřednictvím třech hlavních a jedné doplňkové klíčové aktivity řešitelský tým připravil a pilotoval vzdělávací kurzy určené pro budoucí lektory dalšího vzdělávání, dále kurzy a stáže určené pro vedoucí pedagogické pracovníky a učitele MŠ. Aktivity byly zajišťovány odborníky převážně z PF UJEP, kteří se danými oblastmi dlouhodobě pedagogicky i výzkumně zabývají. Veškeré aktivity, výstupy a materiály byly pilotně ověřeny, externě a interně evaluovány a jako ucelený soubor prezentovány na závěrečné evaluační konferenci.

 

Projekt OP VK CZ.1.07/2.2.00/18.0020 Zkvalitnění podmínek pro vzdělávání učitelů na PF UJEP v Ústí (2011 – 2013)

Projekt byl zaměřen na zkvalitnění VŠ vzdělávání učitelů. Z evaluačních šetření PF UJEP vyplynula potřeba inovovat obsah, formy i metody výuky; z šetření na školách Ústeckého kraje pak vyvstává potřeba vytváření podmínek pro VŠ vzdělávání nekvalifikovaných učitelů. Aktivity projektu byly zaměřeny na vytváření motivujícího prostředí pro vzdělávání pedagogických pracovníků s nedostatečnou kvalifikací, a to podporou nabídky učitelských studijních programů v kombinované formě. Toho bylo docíleno inovováním obsahu a forem výuky, zpracováním nových studijních opor, rozšířením nabídky volitelných kurzů, zavedením e-learningové výuky, vypracováním metodiky pro uznávání předchozího vzdělání (pedagogické praxe), vytvořením nového systému přijímacích řízení a zvyšováním odborné úrovně akademických pracovníků. Všechny aktivity jsou zaměřeny na kombinovanou formu studia učitelských oborů a byly realizovány převážně Katedrou psychologie a Katedrou primárního vzdělávání PF UJEP Ústí n. L.

 

Projekt  OP VK CZ.1.07/1.1.00/08.0036 REGION – Program ekologické výchovy v Ústeckém a Karlovarském kraji (2010 – 2012)

Cílem projektu bylo vytvořit a ověřit nástroje výuky a výchovy k odpovědnému vnímání regionu pro jeho udržitelný rozvoj u žáků ZŠ a SŠ Ústeckého a Karlovarského kraje. Předkladatel s partnery chce napomoci komplexně řešit praktickou výuku průřezového tématu Environmentální výchovy školních vzdělávacích programů základních a středních škol (dle příslušných RVP) se specifikací pro pánevní regiony – ojedinělým přírodním prostředím a intenzitou přeměny krajiny je tato oblast vhodnou učebnicí environmentu. Ideovým cílem bylo, aby mladí lidé poznali místo, kde žijí, cítili za jeho vývoj zodpovědnost, naučili se v oblasti ochrany životního prostředí uplatňovat lokální řešení globálních problémů a získali k němu emocionálně kladný vztah. Výstupem projektu byl soubor vzdělávacích aktivit (exkurze, ekologické koutky a ekostezky), metodických a učebních materiálů a jejich pilotní ověření ve spolupracujících školách a volnočasových zařízeních. Všechny výstupy mají také elektronickou obdobu.

 

Projekt OP VK CZ.1.07/2.2.00/07.0420 Zefektivnění a inovace výuky psychologie na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem  (2009 -2011)

Projekt byl v souladu se standardy EU zaměřen na zefektivnění výuky psychologických disciplín, jež jsou součástí studijních programů akreditovaných na Univerzitě J. E. Purkyně Ústí n. L. Z pravidelných evaluačních šetření prováděných katedrou psychologie PF UJEP vyplynula potřeba inovovat obsah, formy i metody výuky. Jednotlivé aktivity projektu byly zaměřeny na podporu rozvoje osobnostních, odborných, profesních a specifických psychologických kompetencí studentů a akademických pracovníků UJEP Ústí n. L. Toho bylo docíleno inovováním obsahu a forem výuky, zpracováním nových studijních opor, rozšířením nabídky volitelných a výběrových kurzů s psychologickou tématikou, zavedením e-learningové výuky, ověřením a nastavením systému specifických praxí u budoucích zaměstnavatelů a zvyšováním pedagogické a vědecké úrovně akademických pracovníků především katedry psychologie PF UJEP UL. Tyto aktivity byly realizovány katedrou psychologie PF UJEP Ústí n. L. a Pedagogickým centrem Ústí n. L.

 

COMENIUS 2.1: 128865-CP-1-2006-1-BE-COMENIUS-C21 ‘Small heroes in trouble’ (2006 – 2009) – řešitel EHSAL Brussels, Belgie

 

Projekt ESF CZ.04.1.03/2.1.15.3/0019 VIA II- Vzdělávání terénních sociálních pracovníků (2006 – 2007)

Protože byl projekt VIA úspěšný a zájem přesahoval jeho kapacitní možnosti, rozhodli se projektoví pracovníci vytvořit pokračování tohoto projektu a vznikl projekt VIA II., který vzdělávání inovoval a rozšířil do čtyř krajů – Jihomoravského, Karlovarského, Libereckého a Ústeckého.

V rámci tohoto projektu byla vydána publikace „Terénní sociální práce v praxi“ ISBN 978-80-7044-975-2

 

Projekt Phare 2003 RLZ 2.1 „VIA – Vzdělávání terénních sociálních pracovníků“ (2005 – 2006)

Cílem tohoto projektu bylo zlepšení úrovně terénních sociálních služeb v Ústeckém kraji, a to především zmapováním situace terénní sociální práce v regionu, definováním potřeb terénních sociálních pracovníků, vytvořením a realizací vzdělávacího programu, podnícením následné spolupráce institucí sociálních služeb.

V rámci tohoto projektu bylo vyškoleno 45 terénních sociálních pracovníků Ústeckého kraje a byla vydána publikace „Vybrané psychologické aspekty terénní sociální práce“ ISBN 80-7044-769-9

 

Projekt AIDA: Attention — Interest — Desire — Action in Education