Pokyny – souběhová studia CCV
Učitelství pro mateřské školy – souběh s bakalářským studiem
Podmínky pro udělení zápočtu:
1. absolvování praxe v plném rozsahu činností
2. kladné hodnocení cvičným pracovníkem (A – E)
3. odevzdání veškerých podkladů pro zápočet
Podklady pro zápočet:
1. hodnocení vypracované cvičným pracovníkem
2. portfolio z praxe
CCV/P7316 Pedagogická praxe v MŠ 1 – observační
Obsahové zaměření observační praxe vychází ze zatím nedostatečné teoretické i praktické vybavenosti studentů. Předmět je koncipován tak, že student koná observace v MŠ a 2x za semestr proběhnou reflektivní semináře . Hlavní cíl je stanoven tak, že studenti mají poznat činnost mateřské školy komplexně jako výchovně-vzdělávací instituce se všemi vnějšími i vnitřními problémy, poznat děti a třídu jako sociální skupinu a poznat různé pojetí práce učitele. Současně poskytuje pedagogická praxe příležitost k sebeuvědomování se, k reflexi vlastních dispozic a motivů k učitelské profesi, k formování postojů k profesi a k profesní identifikaci. Praxe je vykonávána formou náslechů cvičného učitele, reflexe denních činností, osvojováním si praktických dovedností z oblasti pedagogiky a didaktiky. Student bude hospitovat. Vhodným praktickým prostředím je mateřská škola.
Student vykoná praxi v rozsahu 2 hodin v týdnu v rámci semestru v tomto rozložení:
– 16 hodin rozborovaných hospitačních / náslechových činnosti doplněné reflektivními semináři
CCV/P7320 Pedagogická praxe v MŠ 2 – Asistenční praxe
Asistentční praxe v MŠ je zaměřena na pedagogickou práci s dětmi v mateřské škole. Cílem úvodní praxe je získání přehledu o práci pedagoga v MŠ, seznámení s úkoly, cíli a hlavními činnostmi mateřské školy. Seznámení se Školním vzdělávacím programem, se školskými dokumenty a vnitřním řádem školy a dalšími souvisejícími předpisy. Praxe je vykonávána formou náslechů cvičného učitele, asistentských činností, reflexe denních činností, osvojováním si praktických dovedností z oblasti pedagogiky a didaktiky. Student bude hospitovat a vykonávat asistentské činnosti. Vhodným praktickým prostředím je mateřská škola.
Student vykoná praxi v délce 10 dnů v tomto rozložení:
– 5 hodin rozborovaných hospitačních / náslechových činnosti
– 15 hodin rozborovaných asistentských činnosti
– 20 hodin asistentských činností
CCV/P7330 Pedagogická praxe v MŠ 3
Cílem pedagogické praxe je získat prostřednictvím praktických činností dovednosti a zkušenosti s vedením výchovně vzdělávacího procesu v mateřské škole. Stěžejním úkolem této praxe je příprava a realizace konkrétních úseků výchovně vzdělávací práce se zaměřením na cílené pozorování, projektování, realizaci a jejich následná reflexe s důrazem na sebereflexi. Pedagogická praxe se uskutečňuje formou náslechů, asistentské činnosti a vlastních výstupů. Studenti se seznámí s organizací a přípravou výchovně vzdělávací činnosti a s pedagogickou dokumentací. Studenti budou mít zkušenosti se samostatnou realizací výchovně vzdělávací činnosti, budou schopni provádět analýzu výsledků vyučování a vlastního pedagogického výkonu. Cílem praxe je seznámení se školním vzdělávacím programem a respektování věkových a individuálních potřeb dětí předškolního věku.
Student vykoná praxi v délce 10 dnů v tomto rozložení:
• 4 hodiny rozborované hospitační, náslechové činnosti
• 16 hodin rozborované samostatné pedagogické práce podle příprav
• 20 hodin asistentské činnosti
CCV/P7340 Pedagogická praxe v MŠ 4 – Průběžná praxe
Cílem praxe je vzbuzení zájmu a získání přehledu o práci v MŠ. Jedná se o úvodní praxi, studenti se seznamují s prostředím, organizací i vybavením mateřské školy. Pedagogická praxe se uskutečňuje formou náslechů, asistentské činnosti a vlastních výstupů. Studenti budou mít zkušenosti se samostatnou realizací výchovně vzdělávací činnosti, budou schopni provádět analýzu výsledků vyučování a vlastního pedagogického výkonu. Studenti se seznámí s organizací a přípravou výchovně vzdělávací činnosti a s pedagogickou dokumentací. Studenti se učí navazovat kontakt s dětmi, pozorovat a analyzovat práci učitele.
Student vykoná praxi v délce semestru, pravidelně 3 hodiny v týdnu v tomto rozložení:
• 9 hodin rozborované hospitační, náslechové činnosti
• 18 hodin rozborované samostatné pedagogické práce podle příprav
• a dále do celkového počtu hodin asistentské činnosti
CCV/P7341 Pedagogická praxe v MŠ 5 – Souvislá praxe
Cílem pedagogické praxe je získat prostřednictvím praktických činností dovednosti a zkušenosti s vedením výchovně vzdělávacího procesu v mateřské škole. Stěžejním úkolem této praxe je příprava a realizace konkrétních úseků výchovně vzdělávací práce se zaměřením na cílené pozorování, projektování, realizaci a jejich následná reflexe s důrazem na sebereflexi. Pedagogická praxe se uskutečňuje formou náslechů, asistentské činnosti a vlastních výstupů. Studenti se seznámí s organizací a přípravou výchovně vzdělávací činnosti a s pedagogickou dokumentací. Studenti budou mít zkušenosti se samostatnou realizací výchovně vzdělávací činnosti, budou schopni provádět analýzu výsledků vyučování a vlastního pedagogického výkonu. Cílem praxe je seznámení se školním vzdělávacím programem a respektování věkových a individuálních potřeb dětí předškolního věku.
Student vykoná praxi v délce 10 dnů v tomto rozložení:
• 4 hodiny rozborované hospitační, náslechové činnosti
• 16 hodin rozborované samostatné pedagogické práce podle příprav
• 20 hodin asistentské činnosti
Speciální pedagogika – souběh, bakalářské studium
- CCV/G7317 Souvislá praxe I
- CCV/G3212 Souvislá praxe II
- CCV/G3313 Souvislá praxe III
- CCV/G3413 Souvislá praxe IV
Speciální pedagogika – souběh, navazující studium
Sociální pedagogika – souběh, bakalářské studium
Sociální pedagogika – souběh, navazující studium
- CCV/G7711 Klinická praxe
- Klinickou praxi (CCV/G7711) má na starosti doc. Ing. Helena Vomáčková, CSc. Odkaz zde.
- CCV/G7722 Souvislá praxe I