Studium pro ředitele škol a školských zařízení (E-přihláška RSM)

Akreditace: Č.j. MŠMT 13186/2022-6-454

STAG: RSM

E-přihláška, značení fakulty: PFC

Požadujeme ověřenou kopii diplomu o vysokoškolském vzdělání, případně maturitního vysvědčení vždy pouze v tištěné formě.

Odborný garant
Doc. Ing. Helena Vomáčková, CSc.

Obsah akce 

Blokové studium je zaměřené na získání kompetencí v psychologických, právních, ekonomických a manažerských disciplínách, nezbytných pro úspěšné působení řídících a vedoucích pracovníků ve školství dle §5, odst. 2, zákona či 563/2004 Sb. ve znění pozdějších předpisů.

Formy práce uplatněné při realizaci studia

Studium je organizováno jako prezenční v doporučené struktuře čtyř základních modulů: (1) legislativa ve školství, (2) pracovní právo, (3) financování školy, (4) organizace školy a pedagogického procesu. Studium bude podporováno pracovními materiály, příp. studijní literaturou, které umožní frekventantům hlubší samostudium.

Celoživotní vzdělávání. Studium bude podporováno studijními oporami, bude využívat v edukačním procesu multimediálních prostředků, tj. e-learningu – Moodle. Z tohoto důvodu je nezbytné, aby studující měli k dispozici počítač a přístup k internetu.

Vzdělávací cíl

Cílem studia je získání odborně aprobační kvalifikace ředitelů škol a školských zařízení v souladu s § 5 Vyhlášky 317/2005 Sb. (v aktuálním znění). Absolventi kurzu budou vybaveni základními znalostmi z oblastí školské a pracovně právní legislativy, které budou konkretizovány na modelových příkladech dobré a špatné praxe. Na nich si ověří správné postupy a žádoucí řešení problémových situací. Současně získají klíčové poznatky z oblasti ekonomiky škol a školských zařízení v kontextu rozpočetnictví, účetnictví a financování, což zlepší jejich orientaci v problematice hospodaření škol a školských zařízení. Dále získají rozšiřující poznatky z hlediska současných požadavků na organizaci škol a řízení pedagogického procesu (v návaznosti na Strategii 2030+), a to zejména v oblasti koncepce škol, reorganizace vyučovacích strategií a hodnotícího systému, v oblasti komunikačních dovedností (učitel-žák, učitel-učitel, učitel-asistent pedagoga, speciální pedagog-školní psycholog) a kvalifikačního růstu. Ve všech modulech vzdělávání budou preferovány aktivizační přístupy a metody využívající funkční prolnutí teorie a praxe.

Hodinová dotace

Prezenční formou bude odučeno celkem 90 hodin. Nad rámec výše uvedené hodinové dotace bude realizováno 15 h praxe a frekventanti budou zpracovávat závěrečnou práci k obhajobě a realizovat samostudium k tomu nezbytné.

Upřesnění cílové skupiny pedagogů 

Účastníci mají odbornou kvalifikaci pro přímou pedagogickou činnost a chtějí získat znalosti a dovednosti v oblasti řízení škol a školských zařízení a v oblasti řízení a rozvoje lidských zdrojů, včetně ochrany zdraví, které jsou předpokladem pro výkon funkce ředitele školy nebo školského zařízení.

Plánované místo konání

Centrum celoživotního vzdělávání – učebny v budovách PF UJEP

Materiální a technické zabezpečení

Sylaby pro každý prezentovaný obor, studijní opory včetně další odborné literatury, e-learnigové kurzy, standardní vyučovací pomůcky včetně výpočetní techniky.

Způsob vyhodnocení akce

V průběhu studia budou vyučující dokladovat přítomnost účastníků programu na jednotlivých předmětech na originálních podpisových arších, odevzdávaných průběžně na CCV PF UJEP. Vyučující budou na základě průkazných plnění (odevzdání zpracovaných výukových podkladů, splnění testových úloh, vyplnění vzorových formulářů apod.) zapisovat kontroly studia u jednotlivých předmětů do elektronického systému Studijní agendy (STAG). Získání všech kontrol studia je podmínkou přihlášení na závěrečnou zkoušku. Ta proběhne před komisí, složené ze zástupců vyučujících v jednotlivých modulech a bude též odpovídat charakteru obhajoby písemné práce na vybrané téma z obsahu jednotlivých modulů. Práce bude mít dvě povinné části:

  1. část teoretickou (v rámci této části proběhne ověření získaných znalostí v oblastech: (1) legislativa ve školství, (2) pracovní právo, (3) financování školy, (4) organizace školy a pedagogického procesu)
  2. část praktickou (v rámci této části proběhne rozprava k průběhu a ke konkrétním výstupům ze stáží, absolvovaných v průběhu kurzu).

Osvědčení o absolvování studia pro ředitele škol a školských zařízení v souladu s §5 vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, ze dne 27. července 2005.

Předpokládaná cena pro jednoho účastníka  10 000,- Kč