PhDr. Arnošt Smolík, Ph.D.

Arnošt Smolík
  • odborný asistent KSSP PF
  • -
  • Pracoviště: Hoření 13, 400 96 Ústí nad Labem
  • Místnost: č. 203
  • Telefon: +420 475 282 164
  • E-mail:

Konzultační hodiny v letním semestru akademického roku 2024/2025:

pondělí         11:00 - 13:00 hod. 

pátek            14:00 - 16:00 hod. 

Po předchozí telefonické domluvě na tel. č. 777 982 029 vždy do 19:00 hod..

V případě potřeby komunikace s vyučujícím preferuji telefonický kontakt na tel. č.  777 982 029 v čase 10:00 - 18:00 hod..

 

Odborná specializace: etopedie

Okruhy (obecná zaměření, oblasti) BP a DP, které jsou v centru zájmu a které je možné po odborné stránce vést ze strany PhDr. Arnošta Smolíka, Ph.D.:

  1. Výchovně – vzdělávací proces v zařízeních na výkon nařízené ústavní výchovy 
  2. Výchovně – vzdělávací proces v zařízeních na výkon uložené ochranné výchovy 
  3. Výchovně – vzdělávací aktivity v preventivním (poradenském) zařízení typu střediska výchovné péče (SVP)
  4. Odpovědnost, přijímání zpětné vazby, korekce projevu na podkladě nesprávné sociální volby, rozvoj volních vlastností a odolnosti dítěte (dítěte se závažnou socializační odchylkou)
  5. Osobnost dítěte se závažnou socializační odchylkou, kognice, emoce, psychomotorika 
  6. Problematika pedagogického projektování (s důrazem na stanovování cílů) v rámci výchovně – vzdělávacího procesu v prostředí institucí vymezených zákonem 109/2002, v pl. znění (SVP, DD, DDŠ, VÚ, DDÚ, DÚM)
  7. Realizace výchovně - vzdělávacích dějů v pedagogickém prostředí a jejich propojenost s mocí, autoritou, disciplinací dítěte i výchovné skupiny
  8. Problematika odměny, sankce, hodnocení v rámci výchovně vzdělávacího procesu
  9. Morálně - mravní vývoj dítěte, morálně – mravní projev dítěte
  10. Vztah mezi účastníky výchovně – vzdělávacího procesu, pedagogické ovlivňování emocí
  11. Vliv výchovné situace na sociální volbu a sociální projev dítěte

 

Vážení studenti, pokud máte zájem o vedení své BP nebo DP, přijměte několik pokynů, které nelze opominout. 

  1. Přijetí závazku vedení BP a DP práce je na podkladě osobního setkání v rámci konzultačních hodin a vykomunikované úrovně a formy spolupráce mezi pedagogem a studentem (je vhodné dopředu se telefonicky ohlásit na tel. č. 777 982 029)
  2. Student přichází s tématem (tématy), potenciální vedoucí opravdu nevytváří studentovi téma – výběr adekvátního tématu studentem je současně ukázkou teoretické připravenosti studenta. Pokud není student schopen vybrat adekvátní téma – není pravděpodobně ani dostatečně připraven pro tvorbu BP, DP a pokud použiji mírné nadsázky potenciálně ani pro úspěšné zakončení studia
  3. Student má promyšleno, co chce prací sdělit a co je jejím cílem
  4. Student přichází také s tím, jak hodlá realizovat potenciální výzkumnou část – co je cílem výzkumu, co hodlá zkoumat, jak a k čemu to bude dobré
  5. Než student přijde na konzultaci k tématu, nastuduje si adekvátní odbornou literaturu (měl by se zatím alespoň obecně orientovat o oblasti, které se hodlá dále podrobněji věnovat v rámci své BP, DP), preferován je také seznam zdrojů z oblasti problematiky zmíněné BP, DP