PhDr. Arnošt Smolík, Ph.D.

Konzultační hodiny v letním semestru akademického roku 2024/2025:
pondělí 11:00 - 13:00 hod.
pátek 14:00 - 16:00 hod.
Po předchozí telefonické domluvě na tel. č. 777 982 029 vždy do 19:00 hod..
V případě potřeby komunikace s vyučujícím preferuji telefonický kontakt na tel. č. 777 982 029 v čase 10:00 - 18:00 hod..
Odborná specializace: etopedie
Okruhy (obecná zaměření, oblasti) BP a DP, které jsou v centru zájmu a které je možné po odborné stránce vést ze strany PhDr. Arnošta Smolíka, Ph.D.:
- Výchovně – vzdělávací proces v zařízeních na výkon nařízené ústavní výchovy
- Výchovně – vzdělávací proces v zařízeních na výkon uložené ochranné výchovy
- Výchovně – vzdělávací aktivity v preventivním (poradenském) zařízení typu střediska výchovné péče (SVP)
- Odpovědnost, přijímání zpětné vazby, korekce projevu na podkladě nesprávné sociální volby, rozvoj volních vlastností a odolnosti dítěte (dítěte se závažnou socializační odchylkou)
- Osobnost dítěte se závažnou socializační odchylkou, kognice, emoce, psychomotorika
- Problematika pedagogického projektování (s důrazem na stanovování cílů) v rámci výchovně – vzdělávacího procesu v prostředí institucí vymezených zákonem 109/2002, v pl. znění (SVP, DD, DDŠ, VÚ, DDÚ, DÚM)
- Realizace výchovně - vzdělávacích dějů v pedagogickém prostředí a jejich propojenost s mocí, autoritou, disciplinací dítěte i výchovné skupiny
- Problematika odměny, sankce, hodnocení v rámci výchovně vzdělávacího procesu
- Morálně - mravní vývoj dítěte, morálně – mravní projev dítěte
- Vztah mezi účastníky výchovně – vzdělávacího procesu, pedagogické ovlivňování emocí
- Vliv výchovné situace na sociální volbu a sociální projev dítěte
Vážení studenti, pokud máte zájem o vedení své BP nebo DP, přijměte několik pokynů, které nelze opominout.
- Přijetí závazku vedení BP a DP práce je na podkladě osobního setkání v rámci konzultačních hodin a vykomunikované úrovně a formy spolupráce mezi pedagogem a studentem (je vhodné dopředu se telefonicky ohlásit na tel. č. 777 982 029)
- Student přichází s tématem (tématy), potenciální vedoucí opravdu nevytváří studentovi téma – výběr adekvátního tématu studentem je současně ukázkou teoretické připravenosti studenta. Pokud není student schopen vybrat adekvátní téma – není pravděpodobně ani dostatečně připraven pro tvorbu BP, DP a pokud použiji mírné nadsázky potenciálně ani pro úspěšné zakončení studia
- Student má promyšleno, co chce prací sdělit a co je jejím cílem
- Student přichází také s tím, jak hodlá realizovat potenciální výzkumnou část – co je cílem výzkumu, co hodlá zkoumat, jak a k čemu to bude dobré
- Než student přijde na konzultaci k tématu, nastuduje si adekvátní odbornou literaturu (měl by se zatím alespoň obecně orientovat o oblasti, které se hodlá dále podrobněji věnovat v rámci své BP, DP), preferován je také seznam zdrojů z oblasti problematiky zmíněné BP, DP