Materiály ke studiu

KPG/4002 – Speciální pedagogika I. (Mgr. Lanková)

SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007. 160 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1733-3.
BENDOVÁ, Petra, ed. Základy speciální pedagogiky nejen pro speciální pedagogy. Vydání první. Hradec Králové: Gaudeamus, 2015. 225 stran. ISBN 978-80-7435-422-9.
LECHTA, Viktor, ed. Základy inkluzivní pedagogiky: dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. 435 s. ISBN 978-80-7367-679-7.
VALENTA, Milan a kol. Slovník speciální pedagogiky. Vydání první. Praha: Portál, 2015. 317 stran. ISBN 978-80-262-0937-9.
RENOTIÉROVÁ, Marie a kol. Speciální pedagogika. 4. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. 313 s. Učebnice. ISBN 80-244-1475-9.
LUDÍKOVÁ, Libuše a kol. Základy speciální pedagogiky. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. 106 s. ISBN 978-80-244-3092-8.
FOŘTOVÁ, Kristýna. Jak pracovat s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami [online].
JAVORSKÁ Miroslava a Tereza SKÁKALOVÁ. Základy speciální pedagogiky [online].
TRÁVNÍKOVÁ, Věra. Speciální pedagogika: Studijní text pro studenty oboru zdravotně sociální pracovník [online].
Katalog podpůrných opatření
Legislativní ukotvení, materiály dostupné zde.

KPG/4005 – Edukace a rozvoj osob s poruchami psychického vývoje a chování (dr. Smolík)

MÁROVÁ, Ivana. Podpora žáků se specifickými poruchami učení v běžné škole. (Studijní opora)
SMOLÍK, Arnošt. Edukace a rozvoj osob s poruchami psychického vývoje a chování. (Studijní opora)
SMOLÍK, Arnošt. Vybrané aspekty sociálního formování jedince ve vztahu ke společenským normám a morálnímu jednání. Ústí nad Labem: Pedagogická fakulta Univerzity J.E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2016. ISBN 978-80-7561-040-9.
VÁGNEROVÁ, Marie. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-1074-4.

KPG/4014 – Sociální pedagogika I. (dr. Svoboda)

SVOBODA, Zdeněk. Vybrané problémy sociální pedagogiky. (Studijní opora)
BENDL, Stanislav.  Nárys sociální pedagogiky. Praha: PedF UK
KNOTOVÁ, Dana a kol. Úvod do sociální pedagogiky. Studijní texty pro studenty oboru sociální pedagogika. Brno: Masarykova univerzita, 2014
KRAUS, Blahoslav. Sociální pedagogika. Hradec Králové: PedF UHK, 2014
Sociální pedagogika/Social Education

KPG/4025 – Sociální pedagogika II. (dr. Svoboda)

SVOBODA, Zdeněk. Sociální vyloučení a jeho dopad do vzdělávání. (Studijní opora)
SVOBODA, Zdeněk. Vybrané problémy sociální pedagogiky. (Studijní opora)
BENDL, Stanislav.  Nárys sociální pedagogiky. Praha: PedF UK.
KNOTOVÁ, Dana a kol. Úvod do sociální pedagogiky. Studijní texty pro studenty oboru sociální pedagogika. Brno: Masarykova univerzita, 2014.
KRAUS, Blahoslav. Sociální pedagogika. Hradec Králové: PedF UHK, 2014.
Sociální pedagogika/Social Education
AUT. Bedekr sociálním znevýhodněním pro učitele základní školy. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2011. 185 s. ISBN 978-80-261-0053-9.
JANSKÁ, Iva a Tomáš HABART. Pojďte do školy! (Ne)Rovné šance na vzdělávání znevýhodněných dětí. Praha: Člověk v tísni, o.p.s., 200 s. ISBN: 978-80-87456-19-4.
SMOLÍK, Arnošt. Vybrané aspekty sociálního formování jedince ve vztahu ke společenským normám a morálnímu jednání.  Ústí nad Labem: PF UJEP v Ústí nad Labem, 2016. ISBN 978-80-7561-040-9.
MIOVSKÝ, Michal a kol. Výkladový slovník základních pojmů školské prevence rizikového chování. Univerzita Karlova v Praze, 1. lékařská fakulta, Klinika adiktologie 1. LF a VFN v Praze, 2012. ISBN 978-80-87258-89-7.
MIOVSKÝ, Michal a kol. Prevence rizikového chování ve školství. Univerzita Karlova v Praze, 1. lékařská fakulta, Klinika adiktologie 1. LF a VFN v Praze, 2015. ISBN 978-80-7422-392-1.

KPG/4027 – Edukace a rozvoj osob s poruchou chování (dr. Smolík)

SMOLÍK, Arnošt. Psychický a morální vývoj jedince v návaznosti na problematiku školní kázně. (Studijní opora)
SMOLÍK, Arnošt. Vybrané aspekty sociálního formování jedince ve vztahu ke společenským normám a morálnímu jednání. Ústí nad Labem: Pedagogická fakulta Univerzity J.E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2016. ISBN 978-80-7561-040-9.
109/2002 Sb.: Zákon o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních a o změně dalších zákonů, v platném znění. Zdroj sbírka zákonů.
JANSKÝ, Pavel. Dítě s problémovým chováním a náhradní výchovná péče ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Hradec Králové: Gaudeamus, 2014. Recenzované monografie. ISBN isbn978-80-7435-534-9.
BĚHOUNKOVÁ, Leona. Fenomén odchodu do samostatného života dítěte vyrůstajícího v náhradní výchovné péči. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a Klinika adiktologie, 1. lékařská fakulta Univerzity Karlovy v Praze a Všeobecná fakultní nemocnice v Praze ve vydavatelství Togga, 2012. ISBN 978-80-87652-87-9.

KPG/4028 – Edukace žáků na praktických a speciálních školách (Mgr. Stružinský)

Schéma vzdělávacího systému
Školský zákon č. 561/2004 Sb.
Školský zákon č. 561/2004 Sb. §16 odst.9
Vyhláška č. 72/2005 Sb.
Úplné znění Vyhlášky č. 72/2005 Sb.

KPG/4040 – Základy trestního práva (dr. Bednář)

Základy práva
Základy trestního práva
Základy práva a trestní právo – otázky k bakalářské zkoušce

KPG/4041 – Teorie a praxe práce s delikventy (dr. Tirpák)

Odkaz na seznam okruhů ke zkoušce v rámci předmětu naleznete zde.
Podpůrné materiály

KPG/4065 – Edukace jedinců na praktických a speciálních školách (dr. Zilcher)

Schéma vzdělávacího systému
Vyhláška č. 72/2005 Sb.
Úplné znění Vyhlášky č. 72/2005 Sb.
Školský zákon č. 561/2004 Sb.
Školský zákon č. 561/2004 Sb. §16 odst.9
SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007. 160 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1733-3.

KPG/4077 – Základy trestního práva (dr. Bednář)

Základy práva
Základy trestního práva
Základy práva a trestní právo – otázky k bakalářské zkoušce

KPG/4113 – Výchovné a profesní poradenství (dr. Bertl)

VENDEL, Š. Kariérní poradenství. Praha: Grada, 2008, 224 s. ISBN 978-80-247-1731-9
Vyhláška MŠMT ČR ze dne 9. 2. 2005 – č. 72/2005 Sb.
SVOBODOVÁ, D. Profesní poradenství. Praha: Grada, 2015, 160 s. ISBN 978-80-247-5092-7

KPG/4116 – Krizová intervence (dr. Smolík)

SMOLÍK, Arnošt. Relaxační techniky. (Studijní opora)

KPG/4117 – Sociokulturní a socioekonomické aspekty edukace (dr. Bertl)

GIDDENS, A. Sociologie. Praha: Argo, 2013, 1050 s. ISBN 728-80-257-0807-1
MONTOUSÉ, M.; RENOUARD, G. Přehled sociologie. Praha: Portál, 2005, 336 s. ISBN 80-7178-976-3
SARTORI, G. Pluralismus, multikulturalismus a přistěhovalci. Praha: Dokořán, 2005. ISBN 80-7363-022-
ŠUBERT, J. Historická sociologie. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk s. r. o., 2007, 548 s. ISBN 978-80-7380-061
URBAN, L. Sociologie. Praha: Eurolex Bohemia, 2006, 374 s. ISBN 80-86861-45-7
URBAN, L. Sociologie – klíčová témata a pojmy. Praha: Grada, 2017, 228 s. ISBN 978-80-247-5774-2

KPG/4122 – Etopedie s klinickou praxí (dr. Smolík)

SMOLÍK, Arnošt. Psychický a morální vývoj jedince v návaznosti na problematiku školní kázně. (Studijní opora)
SMOLÍK, Arnošt. Vybrané aspekty sociálního formování jedince ve vztahu ke společenským normám a morálnímu jednání. Ústí nad Labem: Pedagogická fakulta Univerzity J.E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2016. ISBN 978-80-7561-040-9.
109/2002 Sb.: Zákon o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních a o změně dalších zákonů, v platném znění. Zdroj sbírka zákonů.
JANSKÝ, Pavel. Dítě s problémovým chováním a náhradní výchovná péče ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Hradec Králové: Gaudeamus, 2014. Recenzované monografie. ISBN isbn978-80-7435-534-9.
BĚHOUNKOVÁ, Leona. Fenomén odchodu do samostatného života dítěte vyrůstajícího v náhradní výchovné péči. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a Klinika adiktologie, 1. lékařská fakulta Univerzity Karlovy v Praze a Všeobecná fakultní nemocnice v Praze ve vydavatelství Togga, 2012. ISBN 978-80-87652-87-9.

KPG/4153 – Základy supervize v pomáhajících profesích (dr. Tirpák)

Seznam témat seminárních prací naleznete zde.
Vypracované seminární práce naleznete zde.

KPG/4159 – PVK – Interkulturní edukace (dr. Tirpák)

Seznam témat v rámci předmětu naleznete zde.
Podpůrné materiály

KPG/4226 – Speciální pedagogika I. (Mgr. Lanková)

SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007. 160 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1733-3.
BENDOVÁ, Petra, ed. Základy speciální pedagogiky nejen pro speciální pedagogy. Vydání první. Hradec Králové: Gaudeamus, 2015. 225 stran. ISBN 978-80-7435-422-9.
LECHTA, Viktor, ed. Základy inkluzivní pedagogiky: dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. 435 s. ISBN 978-80-7367-679-7.
VALENTA, Milan a kol. Slovník speciální pedagogiky. Vydání první. Praha: Portál, 2015. 317 stran. ISBN 978-80-262-0937-9.
RENOTIÉROVÁ, Marie a kol. Speciální pedagogika. 4. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. 313 s. Učebnice. ISBN 80-244-1475-9.
LUDÍKOVÁ, Libuše a kol. Základy speciální pedagogiky. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. 106 s. ISBN 978-80-244-3092-8.
FOŘTOVÁ, Kristýna. Jak pracovat s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami [online].
JAVORSKÁ Miroslava a Tereza SKÁKALOVÁ. Základy speciální pedagogiky [online].
TRÁVNÍKOVÁ, Věra. Speciální pedagogika: Studijní text pro studenty oboru zdravotně sociální pracovník [online].
Katalog podpůrných opatření
Legislativní ukotvení, materiály dostupné zde.

KPG/4237 – Obecná didaktika (Mgr. Lanková)

ZORMANOVÁ, Lucie. Obecná didaktika: pro studium a praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2014. 239 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-4590-9.
MAZÁČOVÁ, N. Vybrané problémy obecné didaktiky. Praha: UK, 2014. ISBN 978-80-7290-677-2.
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. 2., rozš. a aktualiz. vyd., [V nakl. Grada] vyd. 1. Praha: Grada, 2007. 322 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1821-7.
JANIŠ, Kamil. Obecná didaktika – vybraná témata. Vyd. 4. Hradec Králové: Gaudeamus, 2010. 108 s. ISBN 978-80-7435-047-4.
DOLEŽALOVÁ, Jana. Vzdělávání, výuka, cíle, obsah výuky: (interaktivní text z obecné didaktiky). Vyd. 3. Hradec Králové: Gaudeamus, 2009. 71 s. ISBN 978-80-7435-003-0.
KOHOUT, Karel. Základy obecné pedagogiky. Vyd. 2., dopl. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. 160 s. ISBN 978-80-7452-009-9.
SVOBODOVÁ, Jarmila a ŠMAHELOVÁ, Bohumíra. Kapitoly z obecné pedagogiky. Brno: MSD, 2007. 140 s. ISBN 978-80-86633-81-7. 
PRŮCHA, Jan, WALTEROVÁ, Eliška a MAREŠ, Jiří. Pedagogický slovník. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2013. 395 s. ISBN 978-80-262-0403-9.
JANÍKOVÁ, Marcela a kol. Základy školní pedagogiky. 1. vyd. Brno: Paido, 2009. 119 s. ISBN 978-80-7315-183-6. 
Možnost čerpat z odborných článků např. archiv časopisu Pedagogika.

KPG/4239 – Speciální pedagogika (dr. Tirpák)

Seznam témat v rámci předmětu naleznete zde.
Vyhodnocení situace
Skripta speciální pedagogiky

KPG/4244 – Sociálně pedagogická asistence (dr. Svoboda)

KOL. AUT. Bedekr sociálním znevýhodněním pro učitele základní školy. Plzeň: ZČU, 2011.
JANSKÁ, Iva a Tomáš HABART. Pojďte do školy! (Ne)Rovné šance na vzdělávání znevýhodněných dětí. Praha: Člověk v tísni, 2011.

KPG/4252 – Speciální pedagogika (dr. Svoboda)

SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007. 160 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1733-3.
BENDOVÁ, Petra, ed. Základy speciální pedagogiky nejen pro speciální pedagogy. Vydání první. Hradec Králové: Gaudeamus, 2015. 225 stran. ISBN 978-80-7435-422-9.
LECHTA, Viktor, ed. Základy inkluzivní pedagogiky: dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. 435 s. ISBN 978-80-7367-679-7.
VALENTA, Milan a kol. Slovník speciální pedagogiky. Vydání první. Praha: Portál, 2015. 317 stran. ISBN 978-80-262-0937-9.
RENOTIÉROVÁ, Marie a kol. Speciální pedagogika. 4. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. 313 s. Učebnice. ISBN 80-244-1475-9.
LUDÍKOVÁ, Libuše a kol. Základy speciální pedagogiky. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. 106 s. ISBN 978-80-244-3092-8.
FOŘTOVÁ, Kristýna. Jak pracovat s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami [online].
JAVORSKÁ Miroslava a Tereza SKÁKALOVÁ. Základy speciální pedagogiky [online].
TRÁVNÍKOVÁ, Věra. Speciální pedagogika: Studijní text pro studenty oboru zdravotně sociální pracovník [online].
Katalog podpůrných opatření
Legislativní ukotvení, materiály dostupné zde.

KPG/ 4311 – Základy školského managementu (doc. Vomáčková)

Faktory a činitelé řízení
Školské systémy
Školský a třídní management, styly řízení
Typologie osob
Motivace a demotivace ve školském managementu
Komunikace, konflikty, klima školy a třídy
Management konfliktu, kritiky
Time a live management
Stres management
Řízení kvality a rozvoje školy

KPG/ 4321 – Základy školského managementu (doc. Vomáčková)

Faktory a činitelé řízení
Školské systémy
Školský a třídní management, styly řízení
Typologie osob
Motivace a demotivace ve školském managementu
Komunikace, konflikty, klima školy a třídy
Management konfliktu, kritiky
Time a live management
Stres management
Řízení kvality a rozvoje školy

KPG/4332 – Specifické poruchy učení a chování (dr. Smolík)

MÁROVÁ, Ivana. Podpora žáků se specifickými poruchami učení v běžné škole. (Studijní opora)
SMOLÍK, Arnošt. Edukace a rozvoj osob s poruchami psychického vývoje a chování. (Studijní opora)
POKORNÁ, Věra. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Vyd. 4. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-817-3.
ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení: specifické vývojové poruchy čtení, psaní a dalších školních dovedností. 10., zcela přeprac. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-800-7.
VÁGNEROVÁ, Marie. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-1074-4.

KPG/4366 – Poruchy autistického spektra (dr. Zilcher)

http://kramerius-vs.nkp.cz/view/uuid:8abfaf10-439b-11e8-a0d9-005056827e52?page=uuid:d1ac38c0-7592-11e8-be68-5ef3fc9bb22f
https://uss.upol.cz/wp-content/uploads/2015/01/Poruchy-autistickeho-spektra_Pastierikova.pdf
http://katalogpo.upol.cz/poruchy-autistickeho-spektra-nebo-vybrana-psychicka-onemocneni/uvod-3/
ŽAMPACHOVÁ, Zuzana. Podpora žáků s poruchou autistického spektra v běžné škole. (Studijní opora)

KPG/4369 – Strategie vzdělávání jedinců s PAS a vícenásobným postižením (dr. Zilcher)

http://kramerius-vs.nkp.cz/view/uuid:8abfaf10-439b-11e8-a0d9-005056827e52?page=uuid:d1ac38c0-7592-11e8-be68-5ef3fc9bb22f
https://uss.upol.cz/wp-content/uploads/2015/01/Poruchy-autistickeho-spektra_Pastierikova.pdf
http://katalogpo.upol.cz/poruchy-autistickeho-spektra-nebo-vybrana-psychicka-onemocneni/uvod-3/
http://kramerius-vs.nkp.cz/view/uuid:26a82f60-c7b2-11e4-af6e-005056827e51?page=uuid:880b8da0-d3d9-11e4-9c07-5ef3fc9bb22f
http://kramerius-vs.nkp.cz/view/uuid:cb626eb0-d4ab-11e5-9ce1-005056827e51?page=uuid:cff389a0-e540-11e5-ae80-001018b5eb5c
http://kramerius-vs.nkp.cz/view/uuid:7140d370-ed5f-11e8-a5a4-005056827e52?page=uuid:aca21ab0-1b71-11e9-bc55-5ef3fc9bb22f
ŽAMPACHOVÁ, Zuzana. Podpora žáků s poruchou autistického spektra v běžné škole. (Studijní opora)

KPG/4408 – Integrativní a inkluzivní pedagogika (doc. Vomáčková)

Elektronické materiály ke studiu naleznete zde.

KPG/4416 – Surdopedie 1 (doc. Hádková)

Surdopedie 1
HÁDKOVÁ, Kateřina. Podpora žáků se sluchovým postižením v běžné škole. (Studijní opora)
HÁDKOVÁ, Kateřina. 2016. Člověk se sluchovým postižením. Praha: PedF UK. ISBN 978-80-7290-619-2.
HORÁKOVÁ, Radka. Sluchové postižení: úvod do surdopedie. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0084-0.

KPG/4418 – Logopedie 1 (dr. Tomická)

TOMICKÁ, V. Speciálně pedagogické metody využitelné v logopedické a speciálně pedagogické 1. vydání, TU v Liberci, 2006. 106 s. ISBN 80-7372-106-6.

KPG/4419 – Kombinované vady (Mgr. Brhelová)

Aspergerův syndrom
Autistické poruchy a jiná psychiatrická onemocnění ve školním prostředí
Komunikace asistenta pedagoga
Odklad školní docházky
Poruchy autistického spektra
Práce s dětmi s psychiatrickou diagnózou
Práce s mentálně postiženými žáky
Práce s dětmi s poruchou chování
Práce se žáky s různým typem postižení v režimu jedné třídy
Úloha AP při adaptaci žáků po návratu k běžnému režimu škol
Zvládání agrese

KPG/4427 – Základy diagnostiky (dr. Tirpák) 

Seznam témat v rámci předmětu naleznete zde.
LMI dotazník
Sebezkušenostní techniky
Seznam okruhů ke zkoušce
Podpůrné materiály – diagnostika
Vyhodnocení situace

KPG/4434 – Surdopedie 2 (doc. Hádková)

Český znakový jazyk
Kultura neslyšících
HÁDKOVÁ, Kateřina. Podpora žáků se sluchovým postižením v běžné škole. (Studijní opora)
HÁDKOVÁ, Kateřina. 2016. Člověk se sluchovým postižením. Praha: PedF UK. ISBN 978-80-7290-619-2.
HORÁKOVÁ, Radka. Sluchové postižení: úvod do surdopedie. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0084-0.

KPR/4441 – Didaktické využití ICT ve speciální pedagogice (dr. Tirpák)

Seznam témat v rámci předmětu naleznete zde.
Podpůrné materiály

KPG/4458 – Integrativní a inkluzivní pedagogika (doc. Vomáčková)

Elektronické materiály ke studiu naleznete zde.
Přednáška

KPG/4466 – Surdopedie 1 (doc. Hádková)

Surdopedie 1
HÁDKOVÁ, Kateřina. Podpora žáků se sluchovým postižením v běžné škole. (Studijní opora)
HÁDKOVÁ, Kateřina. 2016. Člověk se sluchovým postižením. Praha: PedF UK. ISBN 978-80-7290-619-2.
HORÁKOVÁ, Radka. Sluchové postižení: úvod do surdopedie. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0084-0.

KPG/4468 – Logopedie 1 (dr. Tomická)

KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1110-9.
PRŮCHA, J. Dětská řeč a komunikace. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3603-7

KPG/4469 – Kombinované vady (Mgr. Brhelová)

Aspergerův syndrom
Autistické poruchy a jiná psychiatrická onemocnění ve školním prostředí
Komunikace asistenta pedagoga
Odklad školní docházky
Poruchy autistického spektra
Práce s dětmi s psychiatrickou diagnózou
Práce s mentálně postiženými žáky
Práce s dětmi s poruchou chování
Práce se žáky s různým typem postižení v režimu jedné třídy
Úloha AP při adaptaci žáků po návratu k běžnému režimu škol
Zvládání agrese

KPG/4479 – Speciálně pedagogické metody práce (dr. Tomická)

TOMICKÁ, V. Speciálně pedagogické metody využitelné v logopedické a speciálně pedagogické 1. vydání, TU v Liberci, 2006. 106 s. ISBN 80-7372-106-6. Pozor i druhou část skript.
SINDELAROVÁ, B. Předcházíme poruchám učení: Soubor cvičení pro děti v předškolním roce a v první třídě. 5. vydání. Praha: Portál, 2013. 63 s. ISBN 978-80- 262-0405-3.
JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Smyslové vnímání. Metody reedukace specifických poruch učení. Praha: D+H, 2003. ISBN 80-239-4467-3.
ŠVANCAROVÁ, D., KUCHARSKÁ, A. Test rizika poruch čtení a psaní pro rané školák Praha: Dys centrum, 2012. ISBN 978-80-904494-9-7

KPG/4484 – Surdopedie 2 (doc. Hádková)

Český znakový jazyk
Kultura neslyšících
HÁDKOVÁ, Kateřina. Podpora žáků se sluchovým postižením v běžné škole. (Studijní opora)
HÁDKOVÁ, Kateřina. 2016. Člověk se sluchovým postižením. Praha: PedF UK. ISBN 978-80-7290-619-2.
HORÁKOVÁ, Radka. Sluchové postižení: úvod do surdopedie. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0084-0.

KPG/4510 – Edukace jedinců s narušenou komunikační schopností (dr. Tomická)

LECHTA, V. a kol. Terapie narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál, 2005. Zde se zaměřte na úvod do problematiky s. 1 až s. 84!!!
Současná legislativa
Školský zákon k 1. 9. 2018
Vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, ve znění účinném od 1. 1. 2020
Vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění účinném od 1. 1. 2020

KPG/4523 – Speciálně pedagogická diagnostika, intervence, poradenství ve školním a adolescentním věku (Mgr. Brhelová)

Aspergerův syndrom
Autistické poruchy a jiná psychiatrická onemocnění ve školním prostředí
Poruchy autistického spektra
Práce s dětmi s psychiatrickou diagnózou
Práce s mentálně postiženými žáky
Zvládání agrese
Odklad školní docházky
Asistent pedagoga
Asistent pedagoga a jeho postavení
Komunikace asistenta pedagoga
Jak se ZZ
Metodika práce asistenta pedagoga při výuce ČJ
Metodika práce asistenta pedagoga při výuce ČJ_příloha 1
Metodika práce asistenta pedagoga při výuce ČJ_příloha 2
Metodika práce asistenta pedagoga při výuce M
Postupy práce asistenta pedagoga – 1. stupeň ZŠ
Postupy práce asistenta pedagoga – 2. stupeň ZŠ
Distanční výuka asistenta pedagoga
Doporučení str. 1
Doporučení str. 2
Doporučení str. 3
Doporučení str. 4
RAZN

KPG/4524 – Speciálně pedagogická diagnostika, intervence, poradenství v dospělosti a stáří (dr. Bertl)

BENEŠ, M. Andragogika. Praha: Grada, 2008, 135 s. ISBN 978-80-247-2580-2
PALÁN Z. Základy andragogiky. Praha: Vysoká škola J. A. Komenského s. r. o., 2003, 200 s. ISBN 80-86723-03-8
BERTL, I. Kapitoly o vzdělávání dospělých. Ústí n. L.: Univerzita J. E. Purkyně, 2014, 155 s. ISBN 978-80-7414-723
BERTL, I. Aktuální témata teorie a praxe vzdělávání dospělých a seniorů. Praha: Česká andragogická společnost, 2018, 180 s. ISBN 978-80-906894-3-5.

KPG/4529 – Znakový jazyk (dr. Kotvová)

MACUROVÁ, A. Dějiny výzkumu znakového jazyka u nás a v zahraničí. 2., opravené vyd. Praha: Česká komora tlumočníků znakového jazyka, 2008. ISBN 978-80-87218-00-6.
MACUROVÁ, A.; HOMOLÁČOVÁ, I.; PTÁČEK, V. Výzkum komunikace neslyšících: český znakový jazyk. Speciální pedagogika, 1997, roč. 7, č. 3, s. 1–15. ISSN 0862-1632.
MACUROVÁ, A.; BÍMOVÁ, P. Poznáváme český znakový jazyk II. (Slovesa a jejich typy). Speciální pedagogika, 2001, roč. 11, č. 5, s. 285–296. ISSN 1211-2720.
RŮŽIČKOVÁ, M. Učíme se českou znakovou řeč. Praha: Septima,1997. ISBN 80-7216-029-X.
SERVUSOVÁ, J. Kontrastivní lingvistika – český jazyk x český znakový jazyk. 2. vydání. Praha: Česká komora tlumočníků znakového jazyka, 2008, 77 s. ISBN 978-80-87218-30-3.
SLÁNSKÁ-BÍMOVÁ, P.; OKROUHLÍKOVÁ, L. Rysy přirozených jazyků – Český znakový jazyk jako přirozený jazyk, Lexikografie – Slovníky českého znakového jazyka. 2. vydání. Praha: Česká komora tlumočníků znakového jazyka, 2008, 215 s. ISBN 978-80-87153-91-8.
www.ruce.cz

KPG/4560 – Edukace jedinců s narušenou komunikační schopností (dr. Tomická)

LECHTA, V. a kol. Terapie narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál, 2005. Zde se zaměřte na úvod do problematiky s. 1 až s. 84!!!
Současná legislativa
Školský zákon k 1. 9. 2018
Vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, ve znění účinném od 1. 1. 2020
Vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění účinném od 1. 1. 2020

KPG/4571 – Strategie vzdělávání jedinců s PAS a vícenásobným postižením (dr. Zilcher)

http://kramerius-vs.nkp.cz/view/uuid:8abfaf10-439b-11e8-a0d9-005056827e52?page=uuid:d1ac38c0-7592-11e8-be68-5ef3fc9bb22f
https://uss.upol.cz/wp-content/uploads/2015/01/Poruchy-autistickeho-spektra_Pastierikova.pdf
http://katalogpo.upol.cz/poruchy-autistickeho-spektra-nebo-vybrana-psychicka-onemocneni/uvod-3/

KPG/4573 – Speciálně pedagogická diagnostika, intervence, poradenství ve školním a adolescentním věku (Mgr. Brhelová)

Aspergerův syndrom
Autistické poruchy a jiná psychiatrická onemocnění ve školním prostředí
Poruchy autistického spektra
Práce s dětmi s psychiatrickou diagnózou
Práce s mentálně postiženými žáky
Zvládání agrese
Odklad školní docházky
Asistent pedagoga
Asistent pedagoga a jeho postavení
Komunikace asistenta pedagoga
Jak se ZZ
Metodika práce asistenta pedagoga při výuce ČJ
Metodika práce asistenta pedagoga při výuce ČJ_příloha 1
Metodika práce asistenta pedagoga při výuce ČJ_příloha 2
Metodika práce asistenta pedagoga při výuce M
Postupy práce asistenta pedagoga – 1. stupeň ZŠ
Postupy práce asistenta pedagoga – 2. stupeň ZŠ
Distanční výuka asistenta pedagoga
Doporučení str. 1
Doporučení str. 2
Doporučení str. 3
Doporučení str. 4
RAZN

KPG/4579 – Znakový jazyk (dr. Kotvová)

MACUROVÁ, A. Dějiny výzkumu znakového jazyka u nás a v zahraničí. 2., opravené vyd. Praha: Česká komora tlumočníků znakového jazyka, 2008. ISBN 978-80-87218-00-6.
MACUROVÁ, A.; HOMOLÁČOVÁ, I.; PTÁČEK, V. Výzkum komunikace neslyšících: český znakový jazyk. Speciální pedagogika, 1997, roč. 7, č. 3, s. 1–15. ISSN 0862-1632.
MACUROVÁ, A.; BÍMOVÁ, P. Poznáváme český znakový jazyk II. (Slovesa a jejich typy). Speciální pedagogika, 2001, roč. 11, č. 5, s. 285–296. ISSN 1211-2720.
RŮŽIČKOVÁ, M. Učíme se českou znakovou řeč. Praha: Septima,1997. ISBN 80-7216-029-X.
SERVUSOVÁ, J. Kontrastivní lingvistika – český jazyk x český znakový jazyk. 2. vydání. Praha: Česká komora tlumočníků znakového jazyka, 2008, 77 s. ISBN 978-80-87218-30-3.
SLÁNSKÁ-BÍMOVÁ, P.; OKROUHLÍKOVÁ, L. Rysy přirozených jazyků – Český znakový jazyk jako přirozený jazyk, Lexikografie – Slovníky českého znakového jazyka. 2. vydání. Praha: Česká komora tlumočníků znakového jazyka, 2008, 215 s. ISBN 978-80-87153-91-8.
www.ruce.cz

KPG/4580 – PVK – Etopedická diagnostika a intervence (dr. Tirpák)

Odkaz na seznam okruhů ke zkoušce v rámci předmětu naleznete zde.
Podpůrné materiály

KPG/4611 – Úvod do didaktiky (doc. Vomáčková)

Elektronické materiály ke studiu naleznete zde.

CCV/G4051 – Sociální pedagogika I. (dr. Svoboda)

SVOBODA, Zdeněk. Vybrané problémy sociální pedagogiky. (Studijní opora)
BENDL, Stanislav.  Nárys sociální pedagogiky. Praha: PedF UK
KNOTOVÁ, Dana a kol. Úvod do sociální pedagogiky. Studijní texty pro studenty oboru sociální pedagogika. Brno: Masarykova univerzita, 2014
KRAUS, Blahoslav. Sociální pedagogika. Hradec Králové: PedF UHK, 2014
Sociální pedagogika/Social Education

CCV/G4560 – Edukace jedinců s narušenou komunikační schopností (dr. Tomická)

LECHTA, V. a kol. Terapie narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál, 2005. Zde se zaměřte na úvod do problematiky s. 1 až s. 84!!!
Současná legislativa
Školský zákon k 1. 9. 2018
Vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, ve znění účinném od 1. 1. 2020
Vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění účinném od 1. 1. 2020

CCV/G4458 – Integrativní a inkluzivní pedagogika (doc. Vomáčková)

Elektronické materiály ke studiu naleznete zde.
Přednáška

CCV/G4466 – Surdopedie 1 (doc. Hádková)

Surdopedie 1
HÁDKOVÁ, Kateřina. Podpora žáků se sluchovým postižením v běžné škole. (Studijní opora)
HÁDKOVÁ, Kateřina. 2016. Člověk se sluchovým postižením. Praha: PedF UK. ISBN 978-80-7290-619-2.
HORÁKOVÁ, Radka. Sluchové postižení: úvod do surdopedie. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0084-0.

CCV/G4468 – Logopedie 1 (dr. Tomická)

KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1110-9.
PRŮCHA, J. Dětská řeč a komunikace. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3603-7